يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3631
منتشر شده در سه شنبه, 09 آذر 1395 09:51
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه باید در مجلس به مسائل پیرامون سانحه برخورد دو قطار پاسخ دهد و اگر نمایندگان از عملکرد ایشان راضی نبودند یا باید خودش محترمانه کنار برود و یا طرح استیضاح مطرح خواهد شد. حیدرعلی عابدی امرو در مورد حادثه تأسف‌بار تصادف دو قطار در سمنان، اظهار کرد: در...

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه باید در مجلس به مسائل پیرامون سانحه برخورد دو قطار پاسخ دهد و اگر نمایندگان از عملکرد ایشان راضی نبودند یا باید خودش محترمانه کنار برود و یا طرح استیضاح مطرح خواهد شد.

حیدرعلی عابدی امرو در مورد حادثه تأسف‌بار تصادف دو قطار در سمنان، اظهار کرد: در رابطه با این حادثه هنوز مطالعات اولیه کامل نشده تا بتوانیم بر اساس شواهد اعلام شده نظر دهیم، ولی به طور کلی متهم اصلی در این حادثه رئیس راه‌آهن است.

وی افزود: نظریات کارشناسی بحث را کامل‌تر می‌کند، اگر عواملی مانند مشکلات ریلی، سوء مدیریت، عدم هماهنگی، عدم تخصص و اشکالات در سیستم‌های الکترونیکی مسبب این حادثه شناخته شوند، باز هم مسؤول این حادثه رئیس راه‌آهن است و در این موضوع که تمام مسؤولیت به رئیس راه‌آهن برمی‌گردد، هیچ شکی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بحث دوم در مورد وقوع این حادثه را امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان دانست و گفت: اگر تعللی در امدادرسانی اتفاق افتاده نیروهای امدادی باید پاسخگو باشند.

عابدی در ادامه بیان کرد: این حادثه نباید به وقوع می‌پیوست اما وقتی اتفاق افتاد، این سؤال وجود دارد که آیا کسانی که ادعا می‌کنند در سوانح و حوادث تخصص دارند، توانستند به موقع به این حادثه رسیدگی کنند؟ و این سؤالی است که باید در نخستین فرصت در مجلس بررسی شود و مسؤولان پاسخگو باشند.

وی در مورد استیضاح وزیر راه اذعان کرد: وزیر راه باید در مجلس به مسائل پیرامون این سانحه پاسخ دهد و اگر نمایندگان از عملکرد ایشان راضی نبودند یا باید خودش محترمانه کنار برود و یا طرح استیضاح مطرح خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی کم توجهی به صنایع ریلی در کشور را اشتباهی دانست که از گذشته تا کنون وجود داشته و بیان داشت: خوشبختانه امروزه در صنایع ریلی به خودکفایی رسیده‌ایم و می‌توانیم این همه یارانه‌ای را که توسط مجلس یا سایر نهادها از روی دلسوزی برای تقویت صنایع، از گذشته تا حال حاضر در خودروسازی صرف شده در صنایع ریلی سرمایه‌گذاری کنیم.

عابدی در زمینه صنایع ریلی امنیت، مدیریت صحیح و اداره آن توسط افراد لایق و شایسته را در الویت دانست و مطرح کرد: این تصادفات نباید باعث شوند که صنایع ریلی در الویت دیگری قرار گیرند، بلکه باید این صنایع را با توجه به نکات امنیتی و اداره صحیح توسعه داد.

وی صنایع ریلی را عامل حل بسیاری از مشکلات در کشورهای توسعه یافته دانست و تصریح کرد: استفاده از صنایع ریلی آلودگی محیط زیست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عملکرد وزیر راه را در حدود سه سال و نیم گذشته قابل قبول ارزیابی نکرد و در ذکر دلیل این نظر گفت: وی نتوانسته سازمان‌های تحت نظر خود را به خوبی مدیریت و هدایت کند.

عابدی در پایان تأکید کرد: باید شرایط هم در بحث مسکن و هم در بحث راه توسط وزیر راه تقویت شود و مقداری جدی‌تر با وظایفی که بر عهده دارد، برخورد کند.

نوشتن دیدگاه