دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3590
منتشر شده در چهارشنبه, 19 آبان 1395 14:20
تعداد دیدگاه: 0
با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

طرح مجتمع فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری که فولاد مبارکه اصفهان 65 درصد سهم آن را دارا مي‌باشد، یکی از طرح‌های هشت گانه فولاد استانی است که براي 700 نفر به طور مستقيم و 5 هزار نفر به صورت غير مستقيم فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کارخانه فولاد یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری ظهر سه شنبه در منطقه سفید دشت این استان با حضور اسحاق جهانگیری معان اول رئیس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، و دیگر مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در حاشیه مراسم افتتاح این طرح تولیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن انواع مقاطع فولادی را داراست.
نعیم امامی گفت: مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) است.
وی بیان کرد: در طرح توسعه فولاد در سفر رئیس جمهوری در سال ۹۳ به چهارمحال وبختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده توسعه اقتصادی برای رسیدن به جایگاه مناسب تولید فولاد در کشور، کاهش واردات بی رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت، بومی‌سازی صنعت تولید آهن و فولاد در کشور و ایجاد اشتغال‌زایی مناسب در استان از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.
طرح مجتمع فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری که فولاد مبارکه اصفهان 65 درصد سهم آن را دارا مي‌باشد، یکی از طرح‌های هشت گانه فولاد استانی است که در 35 کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد که عملیات اجرایی آن در تیرماه 86 در زمینی به مساحت 250 هکتار آغاز گردید.
با بهره‌برداري از مجتمع فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري براي 700 نفر به طور مستقيم و 5 هزار نفر به صورت غير مستقيم فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.

نوشتن دیدگاه