چهارشنبه 9 خرداد 1403, Wednesday 29 May 2024, مصادف با 21 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3149
منتشر شده در چهارشنبه, 30 تیر 1395 09:36
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: بهره وری حرف اول و آخر ماندگاری سازمان ها را می زند و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، بهرام سبحانی در بیست و سومین همایش سالیانه بهره وری فولاد مبارکه، با قدردانی از کلیه کارکنان فولاد مبارکه که با همراهی و همدلی در شرایط سخت سال گذشته، شرکت را از بحران نجات دادند،افزود:گذر فولاد مبارکه از بحران نشان از چابکی این سازمان و توسعه یافتگی آن دارد.
وی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به بهره وری، گفت: باید در زمینه بهره وری با جدیت در تمام سطوح سازمان و نه تنها در تولید بلکه در بهره وری مواد، انرژی، نیروی انسانی، منابع مالی و ... توجه لازم انجام شود.
وی با اشاره به چالش های صنعت فولاد کشور و جهان و در پی آن کاهش حاشیه سود شرکت ها، گفت: بحران صنعت فولاد کشور و جهان زودگذر نیست و طولانی است و تنها راه نجات شرکت ها از بحران توجه به بهره وری است.
سبحانی گفت: بهره وری در نقاط مختلف سازمان می تواند شرکت را در مسیر نجات از بحران قرار دهد .
مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: کارکنان، کیفیت، کاهش ضایعات، کاهش مصارف، تأمین کنندگان، مشتریان، نگهداری و تعمیرات، و همچنین نظام های مدیریتی از عوامل موثر در بهره وری محسوب می شوند.
وی افزود: هر کدام از این موارد می توانند در بالا بردن بهره وری شرکت مؤثر واقع شوند.
سبحانی با اشاره به مدیریت هزینه ها در شرکت، جهت افزایش بهره وری گفت:هر اندازه که برای تولید هدف گذاری کنیم،اگر درصدی از آن منطبق با آن هدف نباشد، جزو کالای انباری به حساب می آید و باید با قیمتی کمتر از قیمت سفارش، به فروش برسانیم.
وی گفت: محصولات غیرمنطبق در نواحی تولیدی در سال می تواند سود از دست رفته زیاد و افت کیفیت محصول را برای شرکت ایجاد کند.
سبحانی گفت: هر چه از هدر رفت تولیدات جلوگیری کنیم، مدیریت هزینه و افزایش بهره وری را بدنبال خواهد داشت.
مدیر عامل فولاد مبارکه با مقایسه مصرف انرژی(گاز و برق) در نواحی مختلف فولاد مبارکه با سایر تولید کنندگان فولاد در جهان گفت:در نواحی که مصرف انرژی بیشتری نسبت به سایر رقبا داریم، باید بکوشیم به سطح مطلوب دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه حجم سرمایه راکد را باید کاهش دهیم، افزود: تعداد قطعات یدکی راکد و یا به تعبیری خواب سرمایه از دیگر مواردی است که توجه به آن می تواند در مدیریت هزینه ها نقش بسزایی را ایفا کند.
سبحانی با اشاره به اهمیت توجه به انجام کار ایمن، اظهار کرد: هیچگاه نباید ایمنی را فدای سرعت کنیم و باید با دقت لازم در اموری که به ما سپرده شده، ضمن حراست از خود و سرمایه های شرکت در جهت افزایش بهره وری تلاش کنیم.
سبحانی در پایان با ابراز خشنودی از روند رو به رشد بهره وری در فولاد مبارکه، تأکید کرد: با اجرایی کردن اهداف شرکت می توانیم گام بزرگی درجهت افزایش بهره وری برداریم./

نوشتن دیدگاه