دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3145
منتشر شده در دوشنبه, 28 تیر 1395 16:00
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل فولاد مبارکه:

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: بحران صنعت فولاد کشور و جهان زودگذر نيست و طولاني است و تنها راه نجات شرکت ها از بحران توجه به بهره وري است.

 بهرام سبحانی در بيست و سومين همايش ساليانه بهره وري فولاد مبارکه، با قدردانی از تمامی کارکنان فولاد مبارکه که با همراهي و همدلي در شرايط سخت سال گذشته، شرکت را از بحران نجات دادند، اظهار داشت: گذر فولاد مبارکه از بحران نشان از چابکي این سازمان و توسعه يافتگي آن دارد.
وی با اشاره به اهمیت توجه بيشتر به بهره وري، گفت: باید در زمینه بهره وری با جديت در تمام سطوح سازمان و نه تنها در توليد بلکه در بهره وري مواد، انرژي، نيروي انساني، منابع مالي و ... توجه لازم انجام شود.
وي با اشاره به چالش هاي صنعت فولاد کشور و جهان و در پي آن کاهش حاشيه سود شرکت ها، گفت: بحران صنعت فولاد کشور و جهان زودگذر نيست و طولاني است و تنها راه نجات شرکت ها از بحران توجه به بهره وري است.
سبحانی گفت: بهره وري در نقاط مختلف سازمان مي تواند شرکت را در مسير نجات از بحران قرار دهد.
مدير عامل فولاد مبارکه گفت: کارکنان، کيفيت، کاهش ضايعات، کاهش مصارف، تأمين کنندگان، مشتريان، نگهداري و تعميرات، و همچنين نظام هاي مديريتي از عوامل موثر در بهره وري محسوب می شوند.
وی افزود: هر کدام از اين موارد مي توانند در بالا بردن بهره وري شرکت مؤثر واقع شوند.
سبحاني با اشاره به مديريت هزينه ها در شرکت، جهت افزايش بهره وري گفت: هر اندازه که براي توليد هدف گذاري کنيم، اگر درصدي از آن منطبق با آن هدف نباشد، جزو کالاي انباري به حساب مي آيد و بايد با قيمتي کمتر از قيمت سفارش، به فروش برسانيم.
وی گفت: محصولات غیرمنطبق در نواحي توليدي در سال مي تواند سود از دست رفته زياد و افت کيفيت محصول را براي شرکت ایجاد کند.
سبحانی گفت: هر چه از هدر رفت توليدات جلوگيري کنیم، مديريت هزينه و افزايش بهره وري را بدنبال خواهد داشت.
مدير عامل فولاد مبارکه با مقايسه مصرف انرژي(گاز و برق) در نواحي مختلف فولاد مبارکه با ساير توليد کنندگان فولاد در جهان گفت: در نواحي که مصرف انرژي بیشتری نسبت به ساير رقبا داریم، بايد بکوشيم به سطح مطلوب دست پیدا کنیم.
وي با بیان اینکه حجم سرمايه راکد را بايد کاهش دهيم، افزود: تعداد قطعات يدکي راکد و يا به تعبيري خواب سرمايه از ديگر مواردي است که توجه به آن مي تواند در مديريت هزينه ها نقش بسزايي را ايفا کند.
سبحانی با اشاره به اهمیت توجه به انجام کار ايمن، اظهار کرد: هیچگاه نباید ايمني را فداي سرعت کنیم و باید با دقت لازم در اموري که به ما سپرده شده، ضمن حراست از خود و سرمايه هاي شرکت در جهت افزايش بهره وري تلاش کنیم.
سبحاني در پايان با ابراز خشنودي از روند رو به رشد بهره وري در فولاد مبارکه، تأکيد کرد: با اجرايي کردن اهداف شرکت مي توانیم گام بزرگي در جهت افزايش بهره وري برداریم.
فرزاد ارزاني، معاون تکنولوژي فولاد مبارکه نیز در ادامه برگزاري بيست و سومين جشن بهره وري شرکت فولاد مبارکه، گزارش کاملی از عملکرد فولاد مبارکه در روند ارتقاء بهره وري اين شرکت در سال 94 ارائه کرد و در پایان از تعدادي از کارکنان به نمايندگي از 2 هزار و 413 نفر بهره ور فولاد مبارکه که در سال 94 در معيارهاي تحقق اهداف واحد، مشارکت فردي در نظام هاي بهبود و تحول، ايمني واحد و همچنين عملکردهاي رفتاري و انضباطي انتخاب شدند، قدرداني شد.
در ادامه این مراسم تعدادي از کارکنان با شرکت در تريبون آزاد به طرح ديدگاه هاي خود و ارائه راهکارهاي رسيدن به بهره وري در نواحي خود پرداختند.

نوشتن دیدگاه