دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3090
منتشر شده در شنبه, 19 تیر 1395 16:03
تعداد دیدگاه: 0

رئیس خدمات فنی فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه از راه اندازی سامانه جدید شارژ آلومینیوم در پاتیل فولاد سازی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مجید دادجو گفت: با راه اندازی این سامانه سالانه مبلغ قابل توجهی در تهیه و تأمین آلومینیوم صرفه جویی می شود.
وی با بیان اینکه پیش از این افزودن آلومینیوم در پاتیل ذوب به دو روش شارژ فروآلیاژ و روش شارژ آلومینیوم کروی مورد استفاده قرار می گرفت، اظهار کرد: روش های گذشته کاهش راندمان، افزایش مصرف و کاهش نقش متالورژیکی مورد انتظار از آلومینیوم و هزینه بسیار بالای تأمین گلوله های فورج شده آلومینیوم را به همراه داشت.
دادجو گفت: آلومینیوم از مهمترین موادی است که در تمامی ذوب های تولیدی فولاد مبارکه استفاده می شود و نقش بسزایی در کاهش اکسیژن موجود در ذوب، تنظیم آنالیز شیمیایی و در نتیجه بهبود کیفی فولاد تولیدی ایفا می کند
ابراهیم روح اللهی کارشناس خدمات فنی فولادسازی و ریخته گری مداوم نیز در مورد اجرای این پروژه گفت: پس از بررسی های کارشناسی، تصمیم گرفته شد که روشی که دو ویژگی اساسی را به همراه داشته باشد طراحی و اجرا شود.
وی گفت: با توجه به محدودیت های ایمنی و فیزیکی سایت، کارشناسان تولید و تعمیرات فولادسازی و خدمات فنی فولادسازی با الهام از سامانه شارژ فروآلیاژ موجود، سیستمی شامل ظرف ثابت کمپرسی شونده، سیستم هیدرولیک، بهینه سازی سیستم شوتینگ و پنل فرمان طراحی و با حداقل هزینه جهت ساخت و نصب به پیمانکار ارائه کردند.
وی افزود: این سامانه در موعد مقرر در تیر امسال آزمایش و با موفقیت راه اندازی شد.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است.

نوشتن دیدگاه