دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25524
منتشر شده در یکشنبه, 19 فروردين 1403 13:12
تعداد دیدگاه: 0
معاون املاک و حقوقی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

معاون املاک و حقوقی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تا کنون در استان اصفهان بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ خانوار برای طرح جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: براساس مواد ۳ و ۴ قانون جوانی جمعیت خانوارهایی که فرزند سوم و بیشتر آنان بعد از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده باشد می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام و از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاوه بر این خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر (زیر ۲۰ سال) در صورت دارا بودن شرایط لازم، می‌توانند جهت دریافت زمین رایگان به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این متقاضیان در صورتی که قبلاً از امکانات دولتی استفاده کرده باشند می‌توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در قالب این قانون استفاده‌کنند.

وی افزود: متقاضیانی که قبل از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام داشتند و فرزند سوم به بعدشان نیز پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد می‌توانند از هر ۲ طرح (نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت) بهره‌مند شوند.

کیانی ادامه‌داد: اما در صورتی که پس از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند فقط مشمول یکی از طرح‌ها می‌شوند یا باید جوانی جمعیت را ثبت نام نمایند و یا برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

وی در خصوص مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان اظهار کرد: مساحت قطعه زمینی که واگذار می‌شود حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع بوده و در صورتی که قیمت زمین از ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به ۲ یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه زمین به‌صورت رایگان و فقط هزینه آماده‌سازی از متقاضیان اخذ می‌شود، افزود: پرداخت هزینه آماده‌سازی با اقساط ۸ ساله و پس از انقضای دوره تنفس ۲ ساله در تعهد متقاضیان بوده همچنین این هزینه بسته به نوع زمین و دیگر موارد متفاوت است.

وی بیان کرد: در استان اصفهان تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ متقاضی در این خصوص اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌است) و حدود چهار هزار نفر نیز برای طرح ۴ فرزند زیر ۲۰ سال ثبت‌نام کرده‌اند./انتهای پیام

عکس آرشیوی است

نوشتن دیدگاه