پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25439
منتشر شده در سه شنبه, 15 اسفند 1402 14:34
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ میدهد:

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تاثیر قانون جدید بانک مرکزی بر ساماندهی بازار ارز و طلا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی طغیانی درباره قانون بانک مرکزی، گفت: این قانون، به بانک مرکزی اختیار لازم برای نظارت بر عملکرد نظام بانکی را می‌دهد و براساس آن بانک‌هایی که از چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی خارج شوند، با عکس‌العمل‌های بازدارنده بانک مرکزی روبه‌رو می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی و هیات عالی در بانک مرکزی اختیارات کافی برای سیاست‌گذاری پولی را دارند و در برابر این سیاست‌گذاری باید پاسخگو باشند.

وی درباره اثرگذاری این قانون بر ساماندهی بازارهایی مانند ارز و طلا، اضافه کرد: بانک مرکزی سیاست‌گذار ارزی کشور نیز است اما صرفا با قانون بانک مرکزی این مهم محقق نمی‌شود و برای ساماندهی بازارهای ارز و طلا باید قانون مالیات بر سوداگری نیز که بخشی از آن شفاف‌کننده تراکنش‌ها و رویدادهای مالی است و بخشی از آن برای رویدادهای مالی تعیین شده که سوداگری محسوب می‌شود، مالیات در نظر می‌گیرد، تعیین‌تکلیف شود تا در مجموع بتوان بازارهایی که در آن عملیات سوداگری صورت می‌گیرد، مانند ارز و طلا و ... را ساماندهی کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شاید قانون بانک مرکزی به تنهایی برای این موضوع کفایت نکند و به قانون مالیات بر سوداگری نیز برای این ساماندهی نیاز باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه