دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25436
منتشر شده در دوشنبه, 14 اسفند 1402 17:20
تعداد دیدگاه: 0
رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان:

رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان از اصلاح و تعدیل بیش از 3130 پروانه بهره برداری چاه های مجاز کشاورزی در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ابوذر حنیف زاده با بیان این که در سال 1402 ، سه هزار و 130 پروانه بهره برداری چاه های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شدند، افزود: حجم آب صرفه جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه ها بیش از 181 میلیون مترمکعب است.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام جهت مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان اجرا و پیگیری می­شود.

حنیف زاده خاطرنشان کرد: به منظور کنترل برداشت چاه های مجاز، 2500 ابزار اندازه گیری هوشمند روی چاه های بهره برداری در استان اصفهان نصب و بهره برداری شده است.

رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل عملیات حفاری در استان، تجهیزات مکان‌یاب (GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: طی سالجاری 858 حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شده که حجم صرفه جویی شده از محل پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیرمجاز بیش از 6 میلیون متر مکعب است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه