شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25383
منتشر شده در سه شنبه, 01 اسفند 1402 14:39
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکل زاینده‌رود تنها با پروژه کوهرنگ ۳ رفع نمی‌شود و نیازمند پروژه‌های پنج‌گانه است، همچنین تمام شهروندان اصفهانی از دولت انتظار دارند تا آب به‌صورت دائم در زاینده‌رود جاری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مصطفی نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه پروژه کوهرنگ ۳ سال‌ها دچار مشکل مالکیتی در مسیر پمپاژ شده بود، اظهار کرد: این پروژه از این نظر دارای اهمیت است که رودخانه کوهرنگ در زمان پرآبی دارای آب اضافه است و این آب اضافه می‌تواند به مسیر زاینده‌رود انتقال پیدا کند.

وی با بیان اینکه به وزیران پیشنهاد کردیم تا شمارشگر معکوس برای پروژه‌ها در نظر گرفته شود، افزود: زمانی که این قول مسئولان عملیاتی شد، امیدواری را در دل شهروندان ایجاد کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکل زاینده‌رود تنها با این پروژه رفع نمی‌شود و نیازمند پروژه‌های پنج‌گانه است، همچنین تمام شهروندان اصفهانی از دولت انتظار دارند تا آب به‌صورت دائم در زاینده‌رود جاری باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی و محیط زیست در حال حاضر اهمیت بالایی برای این کلان‌شهر دارد، ادامه داد: بخشی از آب پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ به سد منتقل می‌شود و برای مصرف آشامیدن، محیط زیست، صنعت و کشاورزی به‌کار گرفته می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز جدی اصفهان و شهروندان آن پرداخت حقابه محیط زیست و تالاب گاوخونی برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان بوده و این موضوع درمان درد اصفهان است که پروژه پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ می‌تواند تأثیر مثبتی برای این موضوع داشته باشد.

نوشتن دیدگاه