سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25177
منتشر شده در سه شنبه, 19 دی 1402 14:10
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

رییس مجمع نمایندگان استان یزد درمجلس با بیان اینکه مجلس برادر مومن دولت است،گفت:از زبان مردم می‌گویم؛ تورم در مواد غذایی افزایش یافته و متاسفانه تورم به نیازهای اولیه مردم و سبد مصرفی خانوارها رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس گفت: دشمن بداند ما در بحران‌ها غنی شده‌ایم و وسعت پیدا کرده‌ایم و در مسیرهای آرام به قدرت نرسیده‌ایم و مجبور شده‌ایم با قدرت‌های بزرگ روبرو شویم، آنجا قدرتمند شدیم و نقطه مبارزه را تغییر دادیم و جغرافیای مبارزه را پیش بردیم به آن عمق داده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در مسیر تولد مداوم قدرت هستیم و میلاد مستمر قدرتمند شدن را می‌بینیم، دشمن با تحریم‌ها به دنبال آن بود که قدرتمند شدن ما را کُند کند، اما ما همانند دفاع مقدس مستحکم‌تر شده‌ایم تا جایی که کشورهای که تا دیروز هیچ سامانه‌ای دفاعی به ما نمی‌فروختند، امروز تقاضای سامان دفاعی از ما دارند و افرادشان را برای آموزش انتقال فناوری به ایران اسلامی می‌فرستند.

جوکار با بیان اینکه وجود رهبری ولایت عامل اصلی پیشرفت و رشد کشور است، تاکید کرد: کشوری که رهبری بزرگ و حکیم دارد و ملتی بزرگ و مکتبی بزرگ همچون عاشورا، قرآن و شهادت را دارد؛ در کنار اینها دشمنی بزرگ هم دارد. این ملت قوی می‌شود و هرگز شکست نمی‌خورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان بدون قرار گرفتن در مقابل شیطان ایمانش قوی نمی‌شود، بیان کرد: موفقیت و پیشرفت به قلب مطمئن ایمان قوی و اعتماد به نفس نیاز دارد که تجلی آن ایمان به خدا است. باورهای عمیق و ذهن‌های آگاه می‌خواهد که ما همه را داریم، پس نگران نیستیم. از دل مخاطرات، فرصت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم این را بدانیم دشمن و بیگانه هرگز مقدمات قدرتمند شدن ما را فراهم نمی‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، ادامه داد: آخرین ماه های خدمت در مجلس شورای اسلامی را در شرایطی سپری می‌کنیم که قوانین راهبردی و زیرساختی توسط مجلس به تصویب رسید. به تازگی لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به تصویب رسیده است؛ هم اکنون در حال بررسی بودجه پیشنهادی دولت در سال ۱۴۰۳ هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در شرایطی که سال مهار تورم و رشد تولید رو به پایان است، هنوز توقعات و مطالبات مردم در تحقق این شعار برآورده نشده است، ادامه داد: معیشت بدنه جامعه که سرمایه اصلی نظام اسلامی محسوب می‌شود، مورد تهدید قرار دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، ادامه داد: به عنوان عضو کوچکی از قوه مقننه در راستای وظیفه نظارتی که قانون بر عهده ما گذاشته، به عرض برادر انقلابی و دلسوز خود رئیس جمهوری می‌رسانم که علی رغم همه تلاش‌ها و انجام اقدامات راهبردی و زیرساختی یکی از عوامل موفقیت در دستیابی اهداف اقتصادی دولت به منظور بهبود معیشت و کنترل تورم، ضرورت وجود هماهنگی در تیم اقتصادی دولت است. تغییرات در بدنه دولت اعم از بانک مرکزی، برنامه و بودجه و بودجه، جهاد کشاورزی، تعاون، صمت ؛ پیام ناکارآمدی در این حوزه را مخابره و امید به بهبود شرایط را زنده کرد؛ اما تاکنون اثر محسوسی از این تغییر دیده نشده است.

وی با بیان اینکه بدانیم مجلس برادر مومن دولت است، ادامه داد: از زبان مردم می‌گویم؛ تورم در مواد غذایی افزایش یافته و متاسفانه تورم به نیازهای اولیه مردم و سبد مصرفی خانوارها رسیده است. سوال این است که چرا با این وضعیت بازهم مسائل اقتصادی دغدغه همه مسولین نیست؟ دولت فکر ریشه ای برای حل مسئله معیشت مردم کند و مجلس و سایر ارکان نظام در این حوزه تمام قد پای کار بایستند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس با بیان اینکه مسائل اقتصادی باید هدف جلب اعتماد و رضایت مردم و پیشرفت کشور باشد، افزود:دست اخلال گران و اختلاس گران از سفره مردم کوتاه شود. در مقام تذکر و به خود و همکاران در مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش تمرکز به وظایف نظارتی است.

جوکار با تاکید بر اینکه هر زمان سایه نظارت مجلس در مسائل حیاتی و کلان کشور کمرنگ شد؛ بلافاصله علف هرز فساد در حوزه اقتصادی خودنمایی کرده است، افزود:زیر سایه شجره خبیثه اقتصاد ضعیف، لطمات سنگین اجتماعی به ملت وارد شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس تصریح کرد: در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری هستیم در شرایطی که بدخواهان ملت ایران در حال بهانه تراشی برای حمله به جایگاه انتخابات در نظام اسلامی را دارند مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه