چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25023
منتشر شده در شنبه, 25 آذر 1402 16:10
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی:

رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مردم در هنگام گرفتن خسارت از بیمه درگیر بروکراسی‌های سخت اداری می‌شوند، گفت: بیمه شدگان باید مسیرهای طولانی را برای گرفتن خسارت طی کنند که گاهی در این مسیر از دریافت خدمات منصرف شده و به همین دلیل کمتر به سراغ بیمه‌ها می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی اصغر عنابستانی در مورد پرداخت خسارت 770 میلیونی بیمه مرکزی، گفت: بیمه مرکزی تکمیل کننده سایر بیمه‌های دیگر است و بیمه‌های دیگر به بیمه مرکزی اتکا می‌کنند، بی تردید بیمه مرکزی نیز خود را در برابر بیمه‌های جهانی و سایر بیمه‌های جهانی بیمه کرده‌ است؛ اگر بیمه‌ها مدل و ساختار یا ضوابط خود را رعایت کرده باشند دچار ورشکستگی نخواهند شد، چرا که ساختار بیمه‌ای خود را به یک شرکت بزرگتر متکی کرده و بخشی از درآمدها را صرف بیمه اتکایی می‌کنند تا امکان ورشکستگی خود را به صفر برسانند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم باید به بیمه و خدماتی که ارائه می‌دهد اعتماد کنند، افزود: اگر ورشکستگی شرکت بیمه‌ای وجود داشته باشد در این صورت اعتماد مردم از بین خواهد رفت و به لحاظ ساختار اقتصادی بیمه‌ها باید از قواعدی را رعایت کنند و همواره به بیمه‌های اتکایی متصل باشند در اینصورت امکان ورشکستگی آنان غیر ممکن خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در مورد زیان بار بودن بیمه شخص ثالث، اظهار داشت: باید صحت و سقم زیان‌بار بودن بیمه شخص ثالث توسط آمار و ارقام سنجیده شود؛ بعید به نظر می‌رسد که بیمه شخص ثالث زیانبار باشد، چرا که این بیمه اجباری و از ضروریات خودروها محسوب می‌شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: با توجه به اینکه همه ساله بیمه شخص ثالث در رابطه با میزان دیه فرد مشخص می‌شود و همچنین خسارات بدنی ثالث و اتومبیل سالانه تغییر می‌کند، زیان ده بودن بیمه شخص ثالث دور از انتظار است.

عنابستانی با انتقاد از اینکه هنوز بیمه شخص ثالث در کشور نهادینه نشده است، اظهار داشت: مردم باید بیمه را به عنوان یک مسئله ضروری در سبد خانوار خود در نظر بگیرند که بسیار کار معقول و عاقلانه‌ای است، با توجه به شرایط اقتصاد مردم درآمدهای خود را به هزینه‌های ضروری اختصاص می‌دهند و هزینه‌های مربوط به بیمه را از سبد خانوار خود خارج می کنند که کار اشتباهی است و ضرر و زیان بیشتری دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: فرهنگسازی در خصوص بیمه و در نظر گرفتن آن در سبد معیشتی خانواده را باید بیمه مرکزی و سایر بیمه‌های دیگر برای خانواده‌ها نهادینه کنند که نه تنها با تبلیغات و صحبت در مورد آن صورت نمی‌گیرد، بلکه باید خدمات بیمه‌ای خود را گسترش داده و آن را تسهیل کنند تا مردم زمانی که دچار بحران و یا حادثه می‌شوند از بیمه استفاده کرده و مراجعات بیشتری به مراکز بیمه داشته باشند.

رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مردم در هنگام گرفتن خسارت از بیمه درگیر بروکراسی‌های سخت اداری می‌شوند، گفت: بیمه شدگان باید مسیرهای طولانی را برای گرفتن خسارت طی کنند که گاهی از دریافت خدمات منصرف شده و به همین دلیل کمتر به سراغ بیمه‌ها می‌روند.

عنابستانی در پایان خاطر نشان کرد: بیمه‌ مرکزی و سایر بیمه‌های خصوصی و دولتی برای جذب مردم و استفاده آنان از خدمات بیمه‌ای باید در ابتدا خدمات خود را تسهیل و یا کیفیت آن را بهبود بخشند، تا مردم به ساختار بیمه‌ای کشور اعتماد کرده و آن را در سبد خانوار خود در نظر بگیرند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه