پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24995
منتشر شده در دوشنبه, 20 آذر 1402 12:47
تعداد دیدگاه: 0

حمید حسینی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، بیان کرد: یکی از متهمان اصلی پرونده آلودگی هوا در تهران، توزیع بنزین بی‌کیفیت است. با اعلام شرکت پخش و پالایش کشور، ظرفیت تولید پالایشگاه‌های ایران 105 میلیون لیتر است، در حالی که اکنون میزان مصرف بنزین، حدود 124 میلیون لیتر برآورد می‌شود؛ بنابراین،...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، «آلودگی هوای تهران» کلید واژه‌ای سابقه‌دار است و هر سال با فرا رسیدن زمستان از سوی رسانه‌ها، مردم، متولیان و ... تکرار می‌شود و هنوز راهی برای حل این مشکل پیدا نشده است. البته باید گفت، عوامل مختلفی در بروز این موضوع دخیل است که توزیع بنزین‌ بی‌کیفیت، از جمله آنهاست. با این حال، متولیان امر همواره بر استاندارد بودن بنزین توزیع شده تاکید دارند و بروز هر گونه آلودگی ناشی از این عامل را تکذیب کردند.

فریدون یاسمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کیفیت بنزین توزیع شده در تهران در چه سطحی است و آیا باعث بروز آلودگی می‌شود، پاسخ داد که بنزین توزیع شده یورو 4 و مطابق با استاندارد‌های جهانی است. سازمان ملی استاندارد و حفاظت محیط زیست نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.
این در حالی است که حمید حسینی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، در گفت‌وگو با تابناک بیان کرد: یکی از متهمان اصلی پرونده آلودگی هوا در تهران، توزیع بنزین بی‌کیفیت است. با اعلام شرکت پخش و پالایش کشور، ظرفیت تولید پالایشگاه‌های ایران 105 میلیون لیتر است، در حالی که اکنون میزان مصرف بنزین، حدود 124 میلیون لیتر برآورد می‌شود؛ بنابراین، نمی‌توان گفت حجم بنزین توزیع شده در کشور صرفا پالایشگاهی است!

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت پتروپالایش‌ها محصولاتی همچون نفتا به پالایشگاه‌ها تحویل داده می‌شود تا فارغ از کیفیت بنزین، صرفا حجم بنزین افزایش پیدا کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه