دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24568
منتشر شده در سه شنبه, 28 شهریور 1402 18:10
تعداد دیدگاه: 0
طغیانی:

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: از ریاست مجلس خواهش می‌کنم به این مسئله به سرعت ورود کرده و مشکلات زیست محیطی زاینده رود و دریاچه ارومیه را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی طغیانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیأت رئیسه مجلس درباره مسئله مهم نجات رودخانه زاینده‌رود گفت: در حال حاضر ما با بحران‌های بزرگی زیست محیطی در کشور مانند زاینده‌رود و دریاچه ارومیه مواجه هستیم. این موضوعات به عنایت ویژه مجلس نیاز دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه وضعیت موجود در زاینده‌رود ناپایدار است، افزود: متأسفانه در این مورد اقدام جدی از سوی مجلس مشاهده نمی‌شود، در زاینده‌رود ما شاهد شیوع بیماری‌های سرطانی در اثر خشکی تالاب گاوخونی و فرونشست زمین و نابودی معیشت کشاورزان هستیم.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که مجلس در این بخش مسئولیتی دارد یا خیر، ادامه داد: باید مشخص شود که وضعیت نظارتی مجلس درباره اقدامات وزارت نیرو، جهاد و سازمان برنامه و بودجه چیست. اصلاً عملکرد سازمان برنامه و بودجه محل تأمل است. باید مشخص شود این سازمان چه برنامه‌ای برای وضعیت بهبود زاینده‌رود دارد. همچنین باید مشخص شود که سازمان برنامه و بودجه کجای معرکه قرار گرفته است.

طغیانی با بیان اینکه متأسفانه در این بخش از وزارت نیرو هیچ اقدام جدی و مثبتی نمی‌بینیم، تأکید کرد: همچنین شفافیت استفاده از منابع رودخانه و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها حائز اشکالاتی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همچنان بارگذاری‌ها اتفاق می‌افتد، ادامه داد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی همچنان اقدام به بارگذاری در فلات مرکزی می‌کند و سه شهرک جدید مصوب کرده است که باید مشخص شود آب این مناطق قرار است از کجا تأمین شود، حال این سوال مطرح است که مگر این موارد ممنوع نیست لذا آب این بارگذاری‌های جدید جمعیتی از کجا قرار است تأمین شود. بنده از ریاست مجلس خواهش می‌کنم به این مسئله به سرعت ورود کرده و مشکلات زیست محیطی زاینده رود و دریاچه ارومیه را مورد بررسی قرار دهد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه