دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24490
منتشر شده در پنج شنبه, 09 شهریور 1402 15:46
تعداد دیدگاه: 0
فرماندار اصفهان:

فرماندار اصفهان گفت: حل مشکل آب زودهنگام نیست و راهی جز استفاده از روش‌های نوین و دانش بنیان در بخش کشاورزی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدعلی احمدی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی شهرستان اصفهان در سالن سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانداری افزود: کشاورزی رکن اساسی تامین قوت غالب مردم است ولی بدلیل برخی محدودیت‌ها که مهمترین آن آب است، نیازمند استفاده از روش‌های نوین کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: مشکلات تولید بخش کشاورزی را می‌توانیم با اتحاد بین کشاورزان و مسوولان مرتفع کنیم زیرا هر جا مردم و دولت همراه شدند، کشور نیز از ثمرات آن برخوردار شد.

وی تاکید کرد: بهینه‌سازی مصرف آب در دامداری‌ها به کمک روش‌های نوین باید مورد توجه دامداران قرار گیرد و این روش‌ها میزان آب مورد استفاده دام را کاهش نمی‌دهد، بلکه با بهینه‌سازی مصرف آب، میزان بهره‌وری را افزایش می دهد.

فرماندار اصفهان یادآور شد: کشورمان ۲ سال پیش مجبور به واردات بیش از هفت میلیون تن گندم بود ولی امروز با افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول، بیش از برآوردها گندم تولید می‌شود که میزان آن حدود ۱۰ میلیون تُن برآورد شده و کل نیاز کشور برای تهیه نان مردم در سال حدود ۱۲.۵ میلیون تُن است.

وی تصریح کرد: همکاری دولت و مردم موجب توسعه و بدنبال آن ایجاد عزت و اقتدار کشور می شود و دولت بیشتر نقش تسهیلگر و فراهم آورنده زمینه مشارکت مردم را بر عهده دارد.

وی افزود: دولت تسهیلات خوبی در ۲ سال گذشته به بخش تعاونی اختصاص داده است که کشاورزان می‌توانند با تشکیل شرکت‌های تعاونی از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

فرماندار اصفهان گفت: دولت سیزدهم به بخش تعاون اعتبارات ویژه‌ای تخصیص داده و بعنوان نمونه در بحث اشتغال خانگی، اعتبارات و تسهیلات تخصیصی به این بخش نسبت به ۲ سال گذشته، به میزان بسیار زیادی افزایش داشته است.

وی گفت: بسیاری از مشکلات امروز بدلیل تصمیماتی است که در گذشته بموقع اتخاذ نشده است و این موارد باعث می‌شود، شرمنده کشاورزان شویم بعنوان نمونه اکنون اصفهان با مشکل کمبود معلم مواجه است ولی از ۲ سال گذشته جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان ۱۰ برابر شده است که اثر آن را در ۲ تا ۴ سال آینده خواهیم دید.

در این مراسم از "امید حاج هاشمی" بعنوان تولیدکننده برتر خوراک دام، طیور و آبزیان، "فریدون صدری" پرورش دهنده برتر گل و گیاه و نهال، "فرهاد دلاور اصفهانی" پرورش‌دهنده شترمرغ برتر، "آزاده احمدی" زن کارآفرین برتر روستایی، "هاجر اصحاب هاشمی" پرورش دهنده نمونه گوسفند داشتی، "علی قمی" "تولیدکننده برتر گندم آبی،"مرتضی قدوسی" تولیدکننده برتر سبزی و صیفی نشائی،"مریم زارعی" کارشناس کشاورزی و مسوول پهنه شهرستان اصفهان، "محمد احمدی" تولیدکننده برتر گوجه فرنگی، "پژمان صدری" تولیدکننده برتر محصولات گلخانه‌ای و گیاهان زینتی، "عباسعلی گلستانه" در بخش اجرای آبیاری کم فشار و "علیرضا فولادی" تولیدکننده برتر محصول سبزی و صیفی تجلیل شد./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه