دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24476
منتشر شده در سه شنبه, 07 شهریور 1402 11:12
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد؛

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تعامل بسیار خوبی میان سازمان محیط زیست و وزارت نیرو ایجاد شده است، افزود: هم ما و هم همکارانمان در وزارت نیرو بر این باور هستیم که بعد از شرب اولویت اصلی آب باید تامین حقابه‌های زیست محیطی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی سلاجقه با حضور در غرفه وزارت نیرو در نمایشگاه روایت خدمت که به مناسبت هفته دولت در حال برگزاری است، گفت: آب یکی از مولفه‌های اصلی و حیاتی در حوزه محیط‌زیست است که باید همه ما در کنار هم در راستای صیانت از این ماده حیاتی نهایت تلاش خود را بکار ببندیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه سخنان خود بیان کرد: در دولت سیزدهم تعامل بسیار خوبی میان وزارت نیرو و سازمان محیط زیست برقرار شده است که امیدواریم در ادامه، این تعامل اثرات مطلوب خود را بر روی محیط زیست کشور نشان دهد.
وی با اشاره به ضرورت توجه دولت به مسئله حقابه‌های محیط زیستی تاکید کرد: اکنون هم مجموعه سازمان محیط زیست و هم مجموعه وزارت نیرو بر این باور هستیم که اولویت اصلی تامین آب بعد از بخش شرب باید حقابه‌های محیط زیستی باشد.
سلاجقه در همین رابطه با گلایه از مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: باید برنامه‌های مدیریتی در حوزه آب به سمتی برود که ضمن افزایش بازدهی در بخش کشاورزی میزان مصرف آب در این بخش کاهش یابد و در مقابل سهم حقابه‌های زیست محیطی افزایش یابد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به اینکه میزان تعامل سازمان محیط زیست با وزارت نیرو رضایت بخش است، افزود: باید تلاش کنیم سطح تعامل و همکاری این دو دستگاه دولتی افزایش یابد، چرا که نتیجه افزاش تعامل وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند نتایج مثبتی در محیط زیست کشورمان به همراه داشته باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه