پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24450
منتشر شده در چهارشنبه, 01 شهریور 1402 17:00
تعداد دیدگاه: 0

در یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی روند اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید فولادشهر چالش‌های پیش‌رو مرتفع و برای موانع اجرایی موجود تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا در محل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر برگزار شد.

در این نشست به بررسی ۶ دستور کار پرداخته شد و ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا، گزارشاتی از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید فولادشهر، مسائل موجود و چالش‌های پیش رو ارائه، تصمیم‌های لازم در این باره اتخاذ شد و مواردی نیز به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن، وضعیت تامین زیرساخت‌های پروژه، مباحث مرتبط با خدمات نظام مهندسی و شهرداری ارائه شد و اقدامات بعمل آمده به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست در خصوص مباحث مطرح و تصمیمات اتخاذ شده اظهار کرد: در این جلسه از شورای مسکن استان که در شهرستان لنجان (شهر جدید فولادشهر) برگزار شد، عمده مباحث مربوط به این شهر در بخش‌های مختلف، حوزه شهری، صدور پروانه‌های ساختمانی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مسائل و مشکلاتی که در اجرای پروژه‌ها وجود دارد با حضور استاندار و اعضای شورای مسکن بررسی واتخاذ تصمیم شد.

وی افزود: در این جلسه مواردی نیز به تصویب رسید که به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود تا براساس برنامه زمانبندی مشخص شده، پیگیری‌های لازم بعمل آید و به لطف خدا بتوانیم تا پایان سال جاری و در سال آینده بخش عمده‌ای از پروژه‌هایی که هم اکنون در حال ساخت است تحویل متقاضیان شود.

قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان بیان کرد: در سطح استان اصفهان بیش از ۴۴۲ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.

وی افزود: در شهر جدید فولادشهر از ۶۸ هزار ثبت نامی، تعداد افزون بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر حائز شرایط فعال هستند که البته با توجه به مصوبات پیشین شورای مسکن، تامین زمین برای بخشی از متقاضیان پنج شهر دیگر شامل فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی شهر و ... در این شهر برنامه ریزی شده است لذا در مجموع تعداد حائزین شرایط به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع واحدهایی که در این شهر تعریف شده است در حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در حال مراحل اجرایی بوده که هشت هزار واحد در دست ساخت و چهار هزار واحد در حال انتخاب پیمانکار است.

وی گفت: در سطح استان اصفهان بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است که افزون بر ۳۶ هزا و ۹۰۰ واحد در این پروژه‌ها تعریف شده است و از این تعداد بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد قرارداد سازنده دارند.

قاری‌قرآن بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد دارای پروانه ساختمانی بوده، برای افزون بر ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد فونداسیون اتمام یافته و اجرای اسکلت و سقف بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد به پایان رسیده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه