دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24421
منتشر شده در شنبه, 28 مرداد 1402 14:08
تعداد دیدگاه: 0
نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آب مورد نیاز صنایع بزرگِ آب‌بر، در مناطقی که امکان تأمین آب جایگزین وجود دارد باید از آب نامتعارف تأمین شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی عسگری درباره تامین آب صنایع، گفت: یکی از احکام بحث برانگیز در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، مربوط به ماده ۳۹ فصل مدیریت یکپارچه منابع آب بود که براساس لایحه‌ی دولت، تمام صنایع، مکلف به استفاده از آب نامتعارف (پساب تصفیه شده یا آب دریا) شده و درغیر اینصورت بهای آب مصرفی آن‌ها باید به قیمت آب جایگزین محاسبه شود.

نماینده مردم کرج فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حکم در حال حاضر در بسیاری از موارد امکان تحقق ندارد و عملا تنها به گران‌‌سازی آب مورد نیاز صنایع منجر می‌شد، این در حالی است که تنها حدود 3درصد از مصرف آب کشور مربوط به صنایع بوده که در بخشی از آنها می‌توان از پساب تصفیه شده استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با پیشنهاد کمیته صنعت و نظر مثبت وزیر نیرو این حکم با دو قید به تصویب کمیسیون تلفیق برنامه هفتم رسید، بیان کرد: براساس این مصوبه آب مورد نیاز صنایع بزرگِ آب‌بر، در مناطقی که امکان تأمین آب جایگزین وجود دارد باید از آب نامتعارف تأمین شود.

این نماینده مردم یازدهم در تشریح دلایل چرایی تصویب این مصوبه، گفت: علت اصلی این اصلاح، عدم امکان اجرا، جلوگیری از افزایش هزینه تولید و فشار تورمی به صنایع و مردم بود همچنین اینگونه محدودیت‌ها با اهداف برنامه از جمله رشد تولید و مهار تورم در تضاد است.

نائب کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: درصورت عدم انجام این تکلیف، هزینه آب‌بها برای صنایعِ مشمول این حکم، براساس قیمت آب جایگزین محاسبه خواهد شد./انتهای پیام

عکس تزیینی است

نوشتن دیدگاه