شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24389
منتشر شده در چهارشنبه, 18 مرداد 1402 15:04
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد؛

مديرعامل شرکت توانير گفت: در حال حاضر در طراحی و توليد پست‌های فوق توزيع و انتقال حدود ۹۸ درصد ساخت داخل را داريم و آن ۲ درصد هم در مراحل تجاری سازی قرار دارد كه اگر به شكل مناسبی انجام شود، به موفقيت ۱۰۰ درصدی خواهيم رسيد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آرش كردی افزود: نقطه عطف صنعت برق در ايران، اتكا به ساخت داخل است. در واقع در موضوعات طراح و مهندسی از طراحی پستهای فوق توزيع، پستهای توزيع و انتقال و خطوط در رده‌های ولتاژی مختلف تا ساخت و احداث نيروگاه‌ها، مهمترين تحول در صنعت برق و پاسخگویی سریع به بحرانها اتكا به ساخت داخل بوده است.
وی اضافه کرد: اين شرايط نشان دهنده اين است كه صنعت برق از لحاظ ساخت داخل و ايجاد ظرفيت‌های مهندسی موفق بوده و در سطح نيروگاهی هم اين موفقيت را شاهديم.
به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، در صنعت برق متكی به خودمان هستيم. كيفيت ادوات تخصصی در صنعت برق كشور بالاست وضعيت مناسبی دارد و هيچ نيازی نداريم نیازهایمان را به صورت ويژه از خارج تهيه كنيم، تجهيزات در داخل كشور ساخته می‌شود و هر تحولی در عرصه فناوری اتفاق می‌افتد، مشابه و همپای آن در داخل کشور تولید می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه