دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24358
منتشر شده در سه شنبه, 10 مرداد 1402 15:32
تعداد دیدگاه: 0
مدیر سد و نیروگاه های زاینده‌رود:

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده‌رود و کوهرنگ گفت: عملیات تعمیر یاتاقان مولد نیروگاه برق آبی سد زاینده رود، به دست متخصصان شرکت آب منطقه ای اصفهان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید مجتبی موسوی نایینی با اعلام این خبر افزود: نیروگاه سد زاینده رود یکی از مهم ترین نیروگاه های برق آبی فلات مرکزی با سه واحد و مجموع توان نامی 55.5 مگاوات اهمیت ویژه‌ای در پایداری شبکه منطقه مرکزی ایران دارد.
وی اضافه کرد: خروج هر یک از واحدهای آن در زمان اوج مصرف باعث مشکلاتی برای شبکه انتقال برق خواهد شد.
موسوی نایینی ادامه داد: با گزارشی مبنی بر نشتی روغن از یاتاقان مولد واحد دو نیروگاه سد زاینده رود و خروج اضطراری آن، بلافاصله گروه تعمیراتی مناسب انتخاب و عملیات دمونتاژ و بررسی مشکل آغاز شد.
وی افزود: کل عملیات دمونتاژ، رفع عیب، مونتاژ و تست تجیزات فوق نزدیک به هشت ساعت طول کشید و واحد شماره دو نیروگاه طبق برنامه از قبل اعلام شده با توان 15 مگاوات بدون تاخیر وارد مدار شد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های برق آبی زاینده‌رود و کوهرنگ با بیان این که نیروگاه‌های برقابی زاینده رود نقش پایدارکننده در شبکه برق کشور دارند و کارکرد مناسب آنها به ویژه در زمان های اوج مصرف (پیک) در تابستان دارای اهمیت زیادی است، یادآور شد: در چهار ماهه اول1402 حدود 83000 مگاوات ساعت نيروی برق از این نیروگاه توليد و به شبكه سراسري برق كشور تزریق شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه