پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24274
منتشر شده در پنج شنبه, 22 تیر 1402 13:05
تعداد دیدگاه: 0
مدیر امور منابع آب شهرستان نجف آباد خبر داد؛

مدیر امور منابع آب شهرستان نجف آباد از رفع تصرف 10 هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه مرغاب در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا پهلوان نژاد با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تلاش همکاران امور منابع آب شهرستان نجف آباد و واحد گشت و بازرسی آب های سطحی و همچنین ابلاغ و اخطاریه های لازم بیش از 10 هزار و 399 متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه مرغاب آزاد سازی شد.

وی با تأکید بر این که رفع تصرفات موجود بر روی رودخانه مرغاب در محدوده شهرستان نجف آباد در راستای تبصره (4) ذیل ماده (2) قانون توزیع عادلانه آب، انجام شد، افزود: آزادسازی ها شامل یک هزار و 510 متر مربع بستر و 8 هزار و 889 متر مربع حریم است.

مدیر امور منابع آب شهرستان نجف آباد اضافه کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر ها اقدامات لازم جهت تصرف صورت می گیرد.

پهلوان نژاد ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مجموعه ارگانهای درگیر به خصوص فرماندهی انتظامی و فرمانداری شهرستان یادآور شد: در این نوبت از آزادسازی ها با توجه به حکم صادره از سوی دادستانی صرفاً جهت رفع تصرف شامل دیوار، درب و بنای در حال ساخت بود.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص تصرفاتی که دارای اعیانی کامل یا اشجار بود، نسبت به صدور اخطاریه یا اعطای مهلت معین به متصرفین جهت رفع کامل تصرفات مذکور اقدام شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان نجف آباد با تأکید بر این که در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف داده می شود، افزود: در صورت بی توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تأمین آب شرب و تغذیه سفره های زیرزمینی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب این شهرستان به عنوان متولی منابع آب در حوزه عملکرد خود با هر گونه تخلف و سو استفاده از منابع سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قانونی می نماید./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه