شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24147
منتشر شده در شنبه, 27 خرداد 1402 12:32
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تسهیلات متنوع دولت برای نوسازی در بافت های فرسوده گفت: از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در محدوده های هدف بازآفریی شهری به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تسهیلات قابل ارائه به متقاضیان در حوزه بازآفرینی شهری اظهار داشت: این تسهیلات شامل تسهیلات ویژه ساخت مسکن در محدوده های بازآفرینی، وام ودیعه مسکن و کسر دو درصد از سود مصوب بانک مسکن برای تسهیلات خرید در محدوده‌های بازآفرینی است.

وی افزود: واقع شدن ملک مورد نظر در محدوده های مصوب بافت فرسوده شهرها، دارا بودن سند مالکیت شش دانگ و پروانه ساختمانی شرایطی است که متقاضیان برای اخذ تسهیلات بازآفرینی می بایست از آن برخوردار باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: مبلغ تسهیلات ساخت در محدوده بازآفرینی ۳۰۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان با سود صفر درصد در دوره مشارکت و بازپرداخت پس از دوره مشارکت می باشد و ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است.

وی در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن افزود: متقاضیان تسهیلات ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خویش می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات اسکان موقت (وام ودیعه مسکن) اقدام کنند.

قاری‌قرآن در رابطه با وضعیت تسهیلات ارائه شده به متقاضیان برای ساخت مسکن در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان عنوان کرد: از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ در مجموع تسهیلات برای بیش از یکهزار و ۸۰۰ واحد به بانک‌ها ابلاغ شد که در طی این سال ها با توجه به درخواست ها بالغ بر چهار هزار واحد به بانک معرفی شدند.

وی گفت: براین اساس تعداد واحد انعقاد قرارداد شده برای اخذ وام بیش از یکهزار و ۸۰۰ واحد بوده است و در این پنج سال ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه