پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403, Thursday 9 May 2024, مصادف با 1 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23746
منتشر شده در سه شنبه, 15 فروردين 1402 09:58
تعداد دیدگاه: 0

رییس اداره استعدادیابی و بهره برداری از اراضی اداره کل منابع طبیعی اصفهان از واگذاری یک هزار و ١١٧ هکتار از عرصه‌های دولتی این استان به‌صورت قانونی به متقاضیان فعال در بخش کشاورزی ، صنعت و خدمات در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا شاه محمدی اظهارداشت: ۸۲۰ هکتار از این اراضی برای گسترش صنعت کشاورزی و دام و ۲۹۷ هکتار به منظور توسعه صنعت و ارائه خدمات واگذار شده است.

به گفته رییس استعدادیابی اراضی اداره کل منابع طبیعی اصفهان، واگذاری اصولی و قانونی به متقاضیان، سبب کاهش تصرف اراضی و سوء استفاده از زمین‌های دولتی به ویژه زمین خواری می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۳۸ مورد تمدید تخصیص اراضی استعدادیابی شده و پاسخگویی به ٢ هزار و ٧١۴ فقره استعلام و درخواست‌های مختلف انجام گرفت.

رییس اداره استعدادیابی و بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطرنشان کرد: بررسی پرونده، سوابق واگذاری و پیگیری اداری و تشریفاتی و قانونی یک هزار و ۸۵۰ درخواست نیز در سال گذشته انجام شد.

شاه‌محمدی ادامه داد: مستندسازی عرصه‌های نظامی در اختیار نیروهای مسلح در قالب کارگروه مشترک در ٧۵ هزار و ٧١٠ هکتار از زمین‌های این استاد در ماه‌های گذشته انجام شد.

وی با بیان اینکه بخشی از واگذاری‌های این اداره کل برای توسعه مسکن و با محوریت بنیاد مسکن انجام می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس جلساتی با این نهاد در راستای ماده ۴ قانون ساماندهی مسکن برای ۳۵۰ هکتار از اراضی این استان برگزار کردیم.

شاه محمدی افزود: در ماه‌های گذشته همچنین ۲۷ فقره تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی داخل حریم قانونی شهرها به اداره کل مسکن و شهرسازی انجام شد.

رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی اصفهان گفت: بهره مالکانه و اخذ شده در سال قبل در راستای ماده ٣ قانون حفاظت حدود ٣٨٨ میلیارد تومان بود./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه