شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23474
منتشر شده در چهارشنبه, 26 بهمن 1401 13:59
تعداد دیدگاه: 0
معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه تمامی شهرهای استان اصفهان بافت فرسوده مصوب دارند گفت: در استان اصفهان به دلیل وجود شهرهای جدیدِ فعال با کمترین حاشیه نشینی نسبت به سایر کلان‌شهرها مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح جامع سند کلی توسعه شهر بوده و جهات توسعه شهر و کاربری‌ها را به صورت کلی مشخص می‌کند اظهار داشت: مبحث حاشیه‌نشینی در طرح‌ جامع جایگاه دارد اما در استان اصفهان به دلیل وجود شهرهای جدیدِ فعال با کمترین حاشیه نشینی نسبت به سایر کلان‌شهرها مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرهای استان اصفهان بافت فرسوده مصوب دارند اذعان داشت: وجود نقشه بافت فرسوده مصوب کمک می‌کند تا بتوانیم از اعتبارات دولتی برای بهسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح تفصیلی، طرح اجرایی جزئی شده طرح جامع است که در چارچوب سیاست‌های طرح جامع دقیق سازی می‌شود عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی معاونت شهرسازی و معماری این اداره‌کل مبحث طرح‌های تفصیلی است که با دقت و وقت زیاد و اولویت در جلسات کارشناسی در حال انجام است.

وی ادامه داد: از ۱۱۴ شهر استان اصفهان بالغ بر ۱۰۰ شهر دارای طرح جامع مصوب هستند و با توجه به ایرادات وارده بر طرح‌های جامع، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح‌های تفصیلی را در اولویت کاری قرار داد تا بر این اساس اشکالات طرح‌های جامع در حوزه دقیق‌سازی کاربری‌ها، محدوده‌ شهرها و مواردی که شهرداری‌ها بیان نمودند در آن لحاظ شود و در قالب طرح تفصیلی نتیجه بهتری حاصل شود.

بناییان عنوان کرد: با تلاش‌های به عمل آمده از سال ۱۳۹۸ تا کنون طرح تفصیلی ۱۱ شهر شامل چادگان، بهاران، گرگاب، خور، خورزوق، کلیشاد و سودرجان، سفیدشهر، گوگد، گلشهر، رضوانشهر و گلدشت ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: در این بازه زمانی طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر شامل پیربکران، کوهپایه، دهاقان، فلاورجان، دهق، جوزدان، علویجه، درچه، داران، شاهپورآباد، بافران، فرخی، فولادشهر، دستگرد و زاینده رود مصوب شده است و در مرحله ابلاغ قرار دارد، همچنین طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر آماده ارائه به کمیسیون ماده ۵ است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: طرح‌های تفصیلی بعضی از شهرها به صورت دو مرحله‌ای تهیه می‌شوند به این صورت که در مرحله اول قرار وضع موجود و تعیین محدوده منعقد و مطالعات انجام می‌شود و در صورت تامین اعتبار مرحله دوم توسط این اداره‌کل انجام و در غیر این صورت شهرداری‌ها با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و شرایط مرتبط مرحله دوم را اجرایی می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر مرحله اول تهیه طرح تفصیلی ۱۵ شهر شامل اژیه، تودشک، محمدآباد، ورزنه، دولت‌آباد، کمشچه، بوئین میاندشت، عسگران، وزوان، چرمهین، خالدآباد، نیک‌آباد، طالخونچه، نصرآباد و دیزیچه انجام شده و آماده مرحله دوم است.

بناییان ابراز داشت: طرح تفصیلی ۱۳ شهر استان نیز در مرحله دوم تهیه قرار دارد که شهرهای لایبید، ورنامخواست، سمیرم، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، آران و بیدگل، گز، اردستان، زواره، محمدآباد، انارک، قهدریجان و گلپایگان را شامل می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه