شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9563
منتشر شده در یکشنبه, 12 آبان 1398 20:25
تعداد دیدگاه: 0
میزبانی-سرعین-از-مسابقات-ووشوی-قهرمانی-دانشگاه‌های-پیام-نور-کشور

اردبیل - مسابقات قهرمانی ووشوی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور به میزبانی سرعین در دو...

اردبیل - مسابقات قهرمانی ووشوی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور به میزبانی سرعین در دو بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات ووشوی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی شهرستان سرعین در حال برگزاری بوده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

این مسابقات در شرایطی از روز شنبه آغاز شده که رقابت‌ها در بخش آقایان از عصر امروز به کار خود پایان داده و نفرات برتر بانوان نیز روز دوشنبه مشخص خواهند شد.

مربی تیم ملی ووشو در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: برای دومین بار این سطح از مسابقات در بین ووشوکاران دانشجوی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور برگزار شده و تا بدین جای کار در سطح کیفی مطلوبی در حال پیگیری است.

امیر اجاقی در خصوص شرایط میزبانی این رقابت‌ها نیز گفت: از نظر میزبانی تا کنون با مشکل خاصی مواجه نبوده و تمهیدات مناسبی برای برگزاری بی حاشیه و مناسب مسابقات ووشوی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در این رقابت‌ها ۹۰ ورزشکار از ۱۱ استان حضور پیدا کرده و رقابت های خود را زیر نظر داوران ملی و بین المللی پیگیری می‌کنند.

مربی تیم ملی ووشو با تأکید بر توجه به ورزش دانشجویان، افزود: مطمئنا با افزایش برگزاری این سطح از مسابقات در بین دانشجویان هم از نظر تعداد مناسب شرکت کنندگان و هم از نظر کیفیت برگزاری رقابت‌ها ارتقا خواهیم یافت.

سطح مطلوب مسابقات ووشوی دانشجویان پیام نور کشور

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه‌های پیام نور کشور نیز در این مسابقات در گفتگو با مهر عنوان کرد: بنا به نظر کارشناسان و مربیان حاضر در این رقابت‌ها سطح مسابقات بسیار مطلوب ارزیابی شده هر چند از نظر تعداد ورزشکاران انتظار بیشتری از استان‌های مختلف کشور برای مشارکت در این رقابت‌ها وجود داشت.

نصیرزاده ادامه داد: ووشو در قیاس با بسیاری از رشته‌های ورزشی که مسابقات آن در بین دانشجویان پیام نور کشور برگزار شده از سابقه کمتری برخوردار بوده و مطمئنا با افزایش برگزاری این رقابت‌ها از لحاظ کمی و کیفی به پیشرفت مناسبی دست خواهیم یافت.

به گفته وی برگزاری منظم و کیفی مسابقات ووشو مورد تأکید فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاهی نیز قرار گرفته و در ورزش دانشجویان نیز تیم ملی کشورمان توانسته در مسابقات بین المللی جایگاه مناسبی را برای خود رقم بزند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرعین نیز از درنظر گرفتن تمامی تمهیدات و امکانات موجود برای میزبانی مطلوب از رقابت‌های ووشوی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور خبر داد.

به گفته احدی جوان با توجه به اهمیت این دوره از رقابت‌ها تعامل مناسبی با مراکز اقامتی، مسئولان ورزشی و اجرایی استان به وجود آمده و شرایط مطلوبی را در اسکان تیم‌ها و میزبانی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص جوی، ارتقاع از دریا و زیرساخت‌های مطلوب موجود در شهرستان سرعین، هر سال شاهد برگزاری مستمر مسابقات ورزشی و یا اردوهای آماده سازی تیم‌ها در این شهرستان هستیم.

جهانگیری زاده مسئول کمیته داوران فدراسیون ووشو نیز از داوری یکدست و خوب مسابقات تا بدین جای کار خبر داد.

به گزارش مهر، مسابقات ووشوی قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با عنوان جام گرامیداشت «سردار ناصر دستاری» روز یکشنبه در بخش آقایان به کار خود پایان داده و در بخش ساندا تیم اردبیل اول و آذربایجان غربی و خراسان شمالی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین در بخش تالو نیز اصفهان حائز رتبه نخست شد و «اردبیل الف» و «اردبیل ب» نیز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

نوشتن دیدگاه