يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5646
منتشر شده در چهارشنبه, 21 فروردين 1398 14:59
تعداد دیدگاه: 0
پادشاه-منفور

هیچکدام از بازیکنان و مربیان تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در ابتدای فصل جاری لیگ NBA فکرش را هم نمی‌کردند که لیگ را با 37 پیروزی، 45 شکست و رده دهم کنفرانس غرب به پایان ببرند. آنها امیدوار بودند که با جذب لبران جیمز،‌ بهترین بازیکن حال حاضر جهان،‌ حداقل به پلی‌آف برسند.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از تسنیم ؛مصدومیت لبران در میانه‌های فصل باعث شد تا حضور او در کنار تیم و هم‌تیمی‌هایش کمتر شود. لیکرز بدون او در حال تقلا کردن بود ولی جیمزی در کار نبود نبود که به تیم کمک کند. مصدومیت به او اجازه مسافرت نمی‌داد. جیمز در بازی‌‌های خانگی نیز، لحظاتی قبل از شروع مسابقه و بعضاً با یک لیوان نوشیدنی وارد سالن می‌شد. در همین اثنا بود که نگاه بازیکنان لیکرز به فوق ستاره تیم‌شان تغییر کرد.

طبق تشخیص کادر پزشکی لیکرز، دقایق بازی لبران جیمز بعد از رهایی از مصدومیت، محدود شد تا اینکه در فاصله 11 بازی تا پایان فصل قانونی، باشگاه رسماً اعلام کرد که کار بازیکن شماره 23 تیم‌شان در فصل جاری به پایان رسیده است.

یکی از راه حل‌های لیکرز برای رهایی از بحران، اضافه کردن یک ستاره به تیم در کنار جیمز بود. آنتونی دیویس از نیواورلینز پلیکانز، گزینه نخست مدیران باشگاه بود ولی مذاکرات خلاف عرف و قوانین با دیویس، تنها 50 هزار دلار جریمه روی دست این بازیکن جوان گذاشت.

لوک والتون، سرمربی لیکرز در آخرین اقدام برای رسیدن به پلی‌آف، بازیکنان جوان خود را با هدایت بازیکن باتجربه‌ای مثل «راجان روندو» به زمین فرستاد ولی سایه حضور احتمالی آنتونی دیویس روی رختکن لیکرز سنگینی می‌کرد، چون بازیکنان جوان تیم تصور می‌کردند که باید به عنوان قسمتی از قرارداد بین لیکرز و پلیکانز، این تیم را ترک کنند. این نقطه شروع بی‌اعتمادی و بدگمانی بازیکنان به فوق ستاره تیم‌شان بود.

با به وجود آمدن تفرقه در رختکتن لیکرز، نزدیکان تیم به صراحت مشاهده می‌کردند که بازیکنان جوان دیگر به جیمز اعتماد ندارند و معتقد بودند که لبران عامل اصلی جدایی آنها از تیم مورد علاقه‌شان و پوشیدن اجباری پیراهن پلیکانز خواهد بود.

این شایعات در ماه فوریه و با اتمام فصل نقل و انتقالات به پایان رسید و لیکرز، هسته جوان خود را حفظ کرد.

صبح امروز بود که اروین مجیک جانسون، رئیس بسکتبال باشگاه نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد تا همان «مجیک» محبوب تماشاگران لیکرز باشد.

باید منتظر بود و دید که آیا لیکرز در فصل آینده قارد خواهد بود که حداقل به پلی آف برسد یا حضور بی‌ثمر پادشاه لبران در این تیم همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

نوشتن دیدگاه