پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20046
منتشر شده در دوشنبه, 25 مرداد 1400 10:23
تعداد دیدگاه: 0
آغاز-تلاش-وزنه-برداری-برای-ماندن-در-بازی‌های-المپیک-برگزاری-کنگره-حساس-در-۷-شهریور

فدراسیون جهانی وزنه برداری با برگزاری کنگره اصلاح اساسنامه اولین قدم را برای حفظ این رشته در...

فدراسیون جهانی وزنه برداری با برگزاری کنگره اصلاح اساسنامه اولین قدم را برای حفظ این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برمی‌دارد.

به گزارش ایسنا، وزنه برداری برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بر لبه تیغ حرکت می کند و پس از فسادهای مالی و دوپینگ سیستماتیک که فدراسیون جهانی با آن درگیر بود، اگر نتواند رضایت کمیته بین المللی المپیک را جلب کند، حضور در المپیک بعدی را از دست می دهد.کمیته بین المللی المپیک به حدی نسبت به وزنه برداری حساس است که حتی در المپیک توکیو از ورود برخی از افراد که گفته می شد در ایجاد این فسادها دست داشته اند، ممانعت به عمل آورد و آی دی کارت آنها را باطل کرد. یکی از آنها نیکو ولاد نایب رییس فدراسیون جهانی بود.

از طرفی زمانی که توماس باخ به رسم احترام از سالن های برگزاری رقابت های المپیک توکیو بازدید کرد، در سالن وزنه برداری باز هم به وضعیت نابه‌سامان این رشته و اینکه در خطر حذف از المپیک قرار دارد، اشاره کرد.

فدراسیون جهانی در اولین گام ۲۹ و ۳۰ آگوست (۷ و ۸ شهریور) کنگره اصلاح اساسنامه فدراسیون جهانی را در دوحه قطر برگزار می کند. در این کنگره نماینده فدراسیون ها به صورت حضوری  و آنلاین شرکت می کنند تا اساسنامه تعیین تکلیف شود.

فدراسیون جهانی اعلام کرده هر کشور حداکثر می تواند دو نماینده داشته باشد اما تنها برای یک نفر بلیت تهیه می کند و یک نفر هم حق رای دارد.

پس از  اینکه اصلاحات در اساسنامه انجام شد و به تایید IOC رسید، سپس پروسه برگزاری انتخابات آغاز خواهد شد.

از آنجا که وزنه برداری از ناحیه دوپینگ لطمه زیادی دیده است، به نظر می رسد در این اساسنامه نسبت به دوپینگ تصمیمات سخت‌گیرانه ای گرفته شود.

تنها راه وزنه برداری برای ماندن در بازی های المپیک، قانونی و اصولی طی کردن مسیر اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات و همچنین مبارزه جدی با معضل دوپینگ است در غیر این صورت هر لحظه ممکن است حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست بدهد.

محمد جلود دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره نگرانی وزنه برداران در این مورد گفت: اگر در المپیک توکیو دوپینگی نداشته باشیم و اساسنامه‌مان تایید شود، ۱۰۰ درصد وزنه‌برداری در المپیک باقی می ماند.

انتهای پیام 

نوشتن دیدگاه