دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19404
منتشر شده در پنج شنبه, 17 تیر 1400 12:26
تعداد دیدگاه: 0
کشتی-کردستان-رو-به-موت-بوده-و-نیازمند-دمیدن-روحی-تازه-است

سنندج- رئیس هیأت کشتی کردستان گفت: کشتی استان رو به موت بوده و نیازمند دمیدن روحی تازه است لذا ما...

سنندج- رئیس هیأت کشتی کردستان گفت: کشتی استان رو به موت بوده و نیازمند دمیدن روحی تازه است لذا ما برنامه محور هستیم اما معجزه گر نیستیم و نمی توانیم در کوتاه مدت به رتبه اول کشور برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید خیر آبادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یازده ماه قبل از وقوع کرونا سکان کشتی کردستان را در دست گرفتن اما در سطح ملی جایگاهی نداشتیم.

وی افزود: اتاق فکری با حضور رؤسای گذشته هیأت کشتی تشکیل دادیم تا دلایل این افول را بررسی کرده و برای رفع آن چاره اندیشی کنیم.

خیر آبادی اعلام کرد: ۱۹ اردوی بسترسازی را قبل از شیوع کرونا انجام دادیم اما متأسفانه این برنامه ریزی تحت تأثیر همه گیری این ویروس قرار گرفت.

وی افزود: تجهیز ساختمان هیأت کشتی و اضافه کردن ۶۰۰ متر مربع تشک کشتی جدید، افزایش سرانه تشک، اختصاص مینی بوس اختصاصی و درآمد پایدار برای هیأت از جمله فعالیت‌های دو سال اخیر بوده است.

رئیس هیأت کشتی کردستان اظهار کرد: برگزاری چهار کلاس داوری و مربیگری، حضور ۱۰ نفر از ورزشکاران و مربیان در رده‌های سنی تیم‌های ملی و میزبانی از چندین اردوی تیم‌های ملی از دیگر فعالیت‌های استان بوده است.

خیر آبادی خاطرنشان کرد: برنامه‌های بلند مدت تا ۱۲ سال و برنامه‌های کوتاه مدت تا ۶ سال طول می‌کشد و در همین راستا افراد تازه نفس و تحصیلکرده را وارد بدنه مربیگری و داوری کشتی کردستان کرده‌ایم.

وی افزود: یک ریال از ورزش کردستان نگرفتیم اما باید در نظر بگیریم که یک سری از کشتی منفعت مالی داشتند و در مدیریت جدید منفعت آنها قطع شده است.

رئیس هیأت کشتی کردستان اظهار کرد: یک سری هم نقد منصفانه دارند که با تمام وجود پذیرای نقدهای آنان هستیم و معتقدیم که در سایه نقد، پیشرفت محقق می‌شود.

خیر آبادی تصریح کرد: کشتی کردستان رو به موت است و نیازمند دمیدن روحی تازه است اما باید این مهم را در نظر گرفت که ما برنامه محور هستیم اما معجزه گر نیستیم و نمی‌توانیم در کوتاه مدت از تیم ۳۲ کشور به رتبه اول برسیم.

وی افزود: مربیان و ورزشکاران ما اکنون در تیم‌های مختلف رده‌های سنی آزاد و فرهنگی حضور دارند و این یک دستاورد کوتاه مدت برای استان است که در تاریخ کشتی کردستان بی سابقه است.

خیر آبادی اظهار داشت: تا زمانی که در کردستان مسئولان به کمک ورزش نیایند نمی‌توانیم به پیشرفت همه جانبه و یک تیم باشگاهی قوی امیدوار باشیم.

وی اعلام کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان طی یازده ماه سال ۹۹ تنها شش میلیون تومان به هیأت کشتی اختصاص داده است اما در این مدت با تلاش شبانه روزی توانسته‌ایم درآمدهای پایدار را برای هیأت کسب کنیم و برای امسال قرارداد ۵۰۰ میلیون ریالی را ایجاد کرده‌ایم.

خیرآبادی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی در نقاط مختلف کشور از تیم‌های مختلف ورزشی حمایت می‌کنند اما متأسفانه پتروشیمی کردستان یک ریال به ورزش استان کمک نکرده است.

وی افزود: تیم هیأت کشتی کردستان را تشکیل می‌دهیم و برای نتیجه در مسابقات حاضر نمی‌شویم بلکه برای تقویت پایه‌های کشتی و تحقق اهداف بلند مدت حضور خواهیم داشت.

خیرآبادی اعلام کرد: در ماه‌های آتی میزبان مسابقات کشوری کشتی فرنگی جوانان به میزبانی دهگلان و امیدهای فرنگی در سنندج یا سقز خواهیم بود.

وی افزود: مربیان کشتی آزاد هم در هر رده‌ای اعلام کنند ما آمادگی میزبانی را داریم.

نوشتن دیدگاه