چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403, Wednesday 8 May 2024, مصادف با 29 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16165
منتشر شده در جمعه, 05 دی 1399 06:38
تعداد دیدگاه: 0
شمشیرباز-اپه-به‌دنبال-تعیین-تکلیف-برای-فدراسیون-نیستیم

شمشیرباز اپه ایران گفت: من و نفراتی که نامه اعتراضی امضا کردیم به دنبال تعیین تکلیف برای فدراسیون...

شمشیرباز اپه ایران گفت: من و نفراتی که نامه اعتراضی امضا کردیم به دنبال تعیین تکلیف برای فدراسیون نیستیم و فقط خواستار رسیدگی شفاف به مسائل شدیم. 

محمد علی کیهانی پس از صحبت های مدیر تیم های ملی شمشیربازی  و سرمربی تیم ملی اپه با ایسنا که از عملکرد او انتقاد کرده بودند، بیان کرد: همان طور که مشخص است صحبتهای آقای یعقوبیان و میر شفیعی به خوبی همه چیز را روشن ساخت. آنها به دنبال فرافکنی هستند تا همه را از اصل مسئله دور کنند. ما به دنبال تعیین تکلیف برای فدراسیون نبوده‌ایم و تنها خواستار رسیدگی شفاف به مسائل شدیم. من و همه نفراتی که نامه را به صورت گروهی امضا کردیم به دنبال اهداف شخصی نبوده و نیستیم و اصراری به حضور و دعوت به تیم ملی نداریم. هر چند که بعد از اعتراض اولیه و قبل از امضای نامه، فدراسیون به ما گفت از اردوی بعد همه حضور خواهید داشت. ما به عنوان اعضای تیم ملی حق خودمان دانستیم تا مشکلات فراوان با سرمربی را مطرح کنیم. سرمربی اعلام کرده به دنبال جوان گرایی است و ما هم با این کار موافقیم. من و همه امضا کنندگان نامه زیر ۳۰ سال داریم اما بازیکنی که سرمربی تیم ملی از او نام برد در ۴۰ سالگی است.

کیهانی همچنین گفت: خیلی ها این روزها می پرسند چرا من در کانون مصاحبه های آنها هستم و بقیه امضا کنندگان در حاشیه قرار دارند. یکی از دلایلش را اعزام سال قبل خود به عنوان سفیر فرهنگی شمشیربازی به اجلاس توسعه شمشیربازی آسیا توسط فدراسیون می‌دانم. ریاست فدراسیون  از من خواست به عنوان مسئول فرهنگی فدراسیون و همچنین مشاور او در این اجلاس شرکت و سخنرانی کنم. اتفاقی که بسیار هم برای شمشیربازی ما مثبت بود. ولی از همان جا این عزیزان با من زاویه پیدا کردند. من تنها یک معلم هستم و هرگز  به دنبال حضور در فدراسیون نیستم و فقط به جهت کمک به شمشیربازی راهی اجلاس شدم.

شمشیرباز اپه ایران در مورد عملکرد خود نیز گفت: من برای اعزام به مسابقات ژاپن در دو دوره انتخابی تیم ملی شرکت کردم و اول شدم. من که نماینده اپه ایران در این مسابقات بودم بدون برگزاری اردوی تمرینی به مسابقات اعزام شدم و به صورت شخصی به تمرین پرداختم. در مورد مسابقه با کویت هم که خوشبختانه نتایجش در سایت فدراسیون جهانی موجود است. بنابراین مشخص است چه کسی با دو برابر کردن اعداد، حرف هایش کذب است و حرفهایش هم سندی ندارد. هر چند که ضربه خوردن و برد و باخت در ورزش وجود دارد. در کل  مشکلی که ما مطرح کردیم روند و سلسله مراتب انتخاب او بوده است. بعد از آقای فخری، آقای یعقوبیان دبیر فدراسیون شد و سپس سرمربی اپه را برکنار کرد و خود جانشینش شد.

او افزود: او و دوستش که مدیر تیم ملی است گفتند کیهانی و بازیکنان دیگر آقای فیض عسگری را برکنار کردند و خوشبختانه آقای عسگری برملا کرد که این صحبت کذب بوده است و نه تنها ما نقشی نداشته ایم بلکه برکناری اش توسط یعقوبیان انجام گرفته بود. در این مورد هم حرف های کذب آنها و مکرشان نقش بر آب شد. 

کیهانی  همچنین گفت: من در ده سال عضویتم در تیم ملی در رده های سنی مختلف ۹ مدال آسیایی و بین المللی گرفتم که بر کسی پوشیده نیست. مقایسه بین نتایج تیم اپه و سابر هم قیاسی بسیار خطا است. ما نگفتیم چرا مانند سابر نیستیم گفتیم چرا مانند گذشته خودمان نیستیم. در سابر مربی وجود دارد که امروز دست کم چند کشور اروپایی خواهانش هستند  که در صورت پذیرفتن، حقوقی کمتر از ماهی ۱۰ هزار دلار نخواهد داشت. همچنین گفته اند رنکینگ جهانی کیهانی ۲۵۰ است! هر کسی که از شمشیربازی آگاهی کمی داشته باشد، می داند که رنکینگ جهانی هر سال صفر می‌شود و امتیاز های جدید جایگزین می شوند. این عزیزان که می گویند شما چون رنکینگ ۲۵۰ هستید حق اعتراض ندارید نمی گویند که برای دریافت امتیاز باید مانند تیم های خارجی در ۱۰ رویداد در سال شرکت کرد.

او با اشاره به اینکه گفته شده چون با مربی تیم ملی دوست بوده، ملی پوش شده است، تاکید کرد: در دوران فعالیتم به عنوان بازیکن، ۷ مربی در تیم ملی داشتم. این موضوع که چون با مربی تیم ملی دوست بوده ام و دعوت شدم واقعا از نکات طنز داستان است.

انتهای پیام 

نوشتن دیدگاه