يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15390
منتشر شده در چهارشنبه, 21 آبان 1399 10:34
تعداد دیدگاه: 0
cas-قدوس-را-از-پرداخت-غرامت-به-اوئسکا-معاف-کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، فرجام‌خواهی سامان قدوس بال ایرانی تیم فوتبال برنتفورد...

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، فرجام‌خواهی سامان قدوس بال ایرانی تیم فوتبال برنتفورد انگلیس و کارفرمای سابق او باشگاه اوسترشوندز سوئد برای معافیت از پرداخت جریمه نقدی چهار میلیون یورویی به باشگاه اوئسکای اسپانیا مورد پذیرش واقع شد.

فیفا  ماه ژوئن سال گذشته در پی شکایت باشگاه اوئسکا از قدوس و اوسترشوندز به دلیل نقض تعهدشان برای انتقال بازیکن به این تیم و در عوض عقد قرارداد با تیم آمیای فرانسه، آنها را به پرداخت چهار میلیون یورو غرامت به باشگاه اوئسکا محکوم کرد. علاوه بر آن، برای قدوس چهار ماه محرومیت از بازی و برای باشگاه اوسترشوندز هم محرومیت از فعالیت در دو پنجره نقل‌و‌انتقالات در نظر گرفته شد.

 

هم قدوس و هم کارفرمایان سوئدی سابق او در اعتراض به این حکم فیفا به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) شکایت کردند که پس از بررسی پرونده نتایج آن اعلام شد. مطابق حکم صادره از سوی CAS، قدوس و استرشوندز اگرچه بابت نقض پیمان با اوئسکا متخلف شناخته شده‌اند، اما آنها ملزم به پرداخت غرامت چهار میلیون یورویی به این باشگاه نیستند. دادگاه حکمیت در ورزش تشخیص داده که باشگاه اوئسکا با وجود خلف وعده قدوس و اوسترشوندز نتوانسته ثابت کند متحمل ضرر مالی شده است که مستحق دریافت چنین غرامت سنگینی از آنها باشد.

در همین حال اما CAS محرومیت چهار ماهه قدوس 27 ساله و ممنوعیت فعالیت اوسترشوندز از خرید بازیکن در دو پنجره بعدی نقل‌وانتقالات را تأیید کرده است. البته قدوس محرومیت خود را سپری کرده و اکنون هم در تیم برنتفورد در دسته اول فوتبال انگلیس بازی می‌کند. باشگاه اوسترشوندز سوئد اما باید مدت محرومیت خود را سپری کند و در دو پنجره بعدی اجازه خرید بازیکن نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه