سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1289
منتشر شده در شنبه, 09 شهریور 1392 04:30
تعداد دیدگاه: 0

همراز نیوز /ایمنا: شاگردان لوکا بوناچیچ در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر توانستند دومین برد متوالی خود را جشن بگیرند. هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ذوب‌آهن اصفهان 3 - نفت تهران 2 ورزشگاه: فولادشهر تماشاگر: ۵۰۰ نفر ذوب آهن: گئورگ کاسپارف، علی رضا محمد، هادی تأمینی، محمد صلصالی، اویس کردجهان (از دقیقه ۷۳-...

zobahan

همراز نیوز /ایمنا:

شاگردان لوکا بوناچیچ در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر توانستند دومین برد متوالی خود را جشن بگیرند.

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

ذوب‌آهن اصفهان 3 - نفت تهران 2

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: ۵۰۰ نفر

ذوب آهن: گئورگ کاسپارف، علی رضا محمد، هادی تأمینی، محمد صلصالی، اویس کردجهان (از دقیقه ۷۳- مصطفی اکرامی)، اکبر ایمانی، اسماعیل فرهادی، مهدی رجب زاده (از دقیقه ۹۰+۳- مرتضی تبریزی)، محسن مسلمان (از دقیقه ۹۰- احسان پهلوان)، سینا عشوری و روح الله عرب.

سرمربی: لوکا بوناچیچ

نفت تهران: سوشا مکانی، محمدامین حاج‌محمدی، احمد آل‌نعمه، سعید حمدی‌نژاد، وریا غفوری، کمال کامیابی‌نیا (از دقیقه ۸۲- حمید بوحمدان) ، حسین ابراهیمی، وحید امیری (از دقیقه ۵۴- علی قربانی)، علیرضا عزتی، رسول نویدکیا (از دقیقه ۷۶- نزهتی) و رضا نوروزی.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

اخطار: مهدی رجب‌زاده از ذوب‌آهن

شرح بازی:

ذوب آهن و نفت تهران هر دو در دیدارهای هفته قبل خود پیروزی‌های با ارزشی را کسب کرده بودند و روز جمعه با روحیه خوبی به مصاف یکدیگر آمدند. سبزپوشان میزبان با کمترین تغییر نسبت به بازی گذشته خود پا به این میدان گذاشته بودند و به دنبال این بودند که دومین پیروزی خود را در لیگ برتر به دست آوردند.

ذوب‌آهن در این دیدار خیلی زود به گل رسید و در دقیقه‌ ۹ روی یک حرکت ترکیبی از حریف خود پیش افتاد. در ادامه‌ این نیمه بازی متعادل دنبال شد و دو تیم موقعیت‌ زیادی روی دروازه هم ایجاد نکردند تا این‌که اشتباه مدافعین نفت، یک موقعیت خوب را در اختیار سبزپوشان قرار داد و عرب با همکاری مسلمان نهایت استفاده را از این توپ بردند و به گل دوم دست یافتند. بازی پس از این گل باز هم یکنواخت دنبال شد تا اینکه در دقایق پایانی نیمه اول و همچنین ۶ دقیقه وقت اضافه‌ این نیمه چند موقعیت را روی دروازه دو تیم دیدیم.

ذوب‌آهن در نیمه دوم هم بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در این بازی می‌شد اثراتی از تاکتیک‌های لوکا بوناچیچ را مشاهده کرد. بالاخره بعد از موقعیت‌هایی که دو تیم داشتند، در دقیقه ۶۲ ذوب‌آهن توانست گل سوم خود را به ثمر برساند تا خیالش از بابت برد راحت شود، البته ۵ دقیقه بعد نفت تهران یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا بازی همچنان هیجان‌انگیز دنبال شود. ذوب‌آهن در یک دقیقه و طی دو صحنه می‌توانست اختلاف را باز هم زیاد کند اما مسلمان و عرب قدر موقعیت‌های خود را ندانستند تا در آخرین لحظات، نفت تهران یک گل دیگر را نیز به ثمر برساند و بازی با حداقل اختلاف به سود ذوب‌آهن به پایان برسد.

شرح گل‌ها:

دقیقه ۹ (یک صفر): همکاری زیبای بازیکنان ذوب‌آهن و چند پاس تک ضرب، با پاس در عمق حدادی‌فر همراه شد و رجب‌زاده توپ را خلاف جهت حرکت سوشا مکانی، گوشه دروازه جای داد.

دقیقه ۳۲ (۲ صفر): اشتباه فاحش خط دفاعی نفت تهران توپ را به مسلمان سپرد و پاس عرضی وی در موقعیت مناسبی به عرب رسید تا وی با یک شوت سرکش و سرضرب گل دوم ذوب‌آهن را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۲ (۳ صفر): باز هم پاس در عمق حدادی‌فر و این بار حرکت اسماعیل فرهادی و سماجت وی بر حمل توپ در محوطه جریمه نفت، وی را با مکانی تک به تک کرد و شوت آرام وی با پای چپ در گوشه دروازه نفت قرار گرفت.

دقیقه ۶۷ (۳ یک): سانتر حسین ابراهیمی روی سر قربانی فرود آمد و وی توپ را به راحتی درون دروازه کاسپاروف قرار داد.

دقیقه ۹۰+۴ (۳ ۲): ارسال وریا غفوری را احمد آل‌نعمه با ضربه سر در کنج دروازه ذوب‌آهن قرار داد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۴: پرتاب بلند بازیکن نفت روی سر بازیکن هم‌تیمی‌اش قرار گرفت ولی ضربه سر وی را کاسپاروف به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۴۵+۳: شوت سرکش عشوری با اختلاف کمی از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸: شوت بازیکن نفت تهران از پشت محوطه جریمه در اختیار کاسپاروف قرار گرفت.

دقیقه ۶۰: ارسال اسماعیل فرهادی از یک قدمی پای عرب رد شد تا وی نتواند گل سوم سبزپوشان را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۱: شوت بازیکن نفت را کاسپاروف به زیبایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۰: رضا نوروزی نتوانست با یک حرکت زیبا، دروازه ذوب‌آهن را باز کند.

دقیقه ۷۴: از خودگذشتگی رجب‌زاده و پاس عالی وی را مسلمان قدر ندانست و آن را به بدن مکانی زد.

دقیقه ۷۵: روح‌الله عرب در موقعیت تک به تک در حالی که می‌توانست به راحتی گل چهارم تیمش را به ثمر برساند، توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۹۰+۱: سانتر بازیکنان نفت در یک موقعیت خوب به بازیکن هم‌تیمی‌اش رسید که کاسپاروف با هوشیاری این توپ را در اختیار گرفت.

اتفاق ویژه: با اتفاقاتی که هفته گذشته در هیئت فوتبال اصفهان افتاد و اظهارات جواهری مبنی لغو این دیدار در صورت عدم همکاری فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان، این مسابقه برگزار شد. جواهری در اظهار نظری مدعی شد که خودش، مهدی تاج و باشگاه ذوب‌آهن این دیدار را برگزار کردند.

بهترین بازیکن: مهدی رجب‌زاده علاوه بر گل اول تیمش، در سایر دقایق دیدار نیز موثر و پر انرژی ظاهر شد و بهترین بازیکن این میدان بود، ضمن این‌که بازی خوب حدادی‌فر و ۲ پاس گلی که داد نیز قابل تقدیر بود.

نوشتن دیدگاه