شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 12432
منتشر شده در پنج شنبه, 11 ارديبهشت 1399 15:40
تعداد دیدگاه: 0
رقابت‌های-انتخابی-به-کشتی-ارزش-و-عیار-می‌دهد-نباید-حقی-ضایع-شود

نایب قهرمان کشتی فرنگی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ معتقد است رقابتهای انتخابی تیم ملی می تواند به کشتی، عیار...

نایب قهرمان کشتی فرنگی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ معتقد است رقابتهای انتخابی تیم ملی می تواند به کشتی، عیار و ارزش بیشتری ببخشد.

رحیم علی آبادی در واکنش به تصمیم فدراسیون کشتی برای تدوین پکیج انتخابی تیم ملی به خبرنگار مهر گفت: بحث رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی در بسیاری از کشورهای صاحب نام و مدعی دنیا متداول است که فدراسیون کشتی ما هم باید به این موضوع دقت نظر کافی داشته باشد. رقابتهای انتخابی از هر نظر برای کشتی ایران مفید و لازم است و به نوعی عیار و ارزش بالایی به کشتی می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر چند ممکن است کادر فنی تیم ملی بخواهد نفرات مورد نظر خود را در قالب تورنمنت‌های تدارکاتی خارجی و اردوهای آماده سازی و میادین رسمی داخلی گزینش کند، اما برگزاری رقابتهای انتخابی از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

پیشکسوت کشتی ایران ادامه داد: ما در بسیاری از استان‌های کشتی خیز و قهرمان پرور کشتی، سالن و باشگاه‌های متعددی داریم که کشتی گیران نوپا و جوانی به تمرین مشغول هستند. مطمئناً این کشتی گیران به امید رسیدن به تیم ملی تلاش می‌کنند و تا زمانی هم که در رقابتهای قهرمانی کشور و مسابقات انتخابی به میدان نروند، دیده نخواهند شد.

علی آبادی خاطر نشان کرد: این جوانان وقتی می‌بینند با وجود تلاش شبانه روزی و اختصاص دادن بخش مهمی از عمرشان به کشتی، هیچگاه فرصت عرض اندام برای کادر فنی تیم ملی را ندارند، مأیوس شده و میدان را خالی می‌کنند. این موضوع در نهایت به ضرر کشتی است، چراکه سوزاندن این استعدادهای ناب و ارزشمند در نهایت به کشتی و سپس به ورزش ایران لطمه وارد خواهد آورد.

وی در پایان اظهار داشت: متولیان کشتی باید کاری کنند، حقی از کسی ضایع نشود و در نهایت نفراتی به عنوان ملی پوش در میادین جهانی و المپیک شرکت کنند که طبق یک فرایند مشخص و فارغ از هرگونه نگاه سلیقه‌ای و شخصی انتخاب شده باشند.

نوشتن دیدگاه