شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11683
منتشر شده در چهارشنبه, 21 اسفند 1398 08:26
تعداد دیدگاه: 0
تعویق-المپیک-بعید-نیست-کمیته-بین‌المللی-هنوز-تصمیمی-نگرفته-است

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به پیش‎بینی وزیر ورزش در مورد تعویق بازی های المپیک توکیو گفت:...

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به پیش‎بینی وزیر ورزش در مورد تعویق بازی های المپیک توکیو گفت: کمیته بین المللی المپیک در این زمینه هیچ گونه اطلاع رسانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری سی و دومین دوره بازی های المپیک در موعد از پیش تعیین شده (۳ تا ۱۹ مردادماه ۹۹) از چند هفته پیش به خاطر شیوع ویروس کرونا و گستردگی آن در کشورهای مختلف با ابهامات زیادی همراه شد.

در همین زمینه کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که ماه مِی در مورد برگزاری سرِوقت المپیک ۲۰۲۰ یا تاخیرِ آن تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

با این حال امروز وزیر ورزش امروز اینگونه پیش بینی کرد که این دوره بازی های المپیک به خاطر معضلی که تقریبا جهان را در بر گرفته با تاخیر چندماهه برگزار خواهد شد. موضوعی که دبیرکل کمیته ملی المپیک هم آن را دور از ذهن نمی داند اما تاکید دارد که تصمیم IOC و اطلاع رسانی آن ملاک خواهد بود.

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: گستردگی ویروس کرونا تا به امروز برخی رویدادهای گزینشی المپیک را تحت تاثیر قرار داده است. مهمتر اینکه کشور ژاپن که میزبان المپیک است نیز درگیر این مسئله شده است. به همین دلیل تاخیر در برگزاری المپیک خیلی از دور از ذهن نیست.

وی تاکید کرد: البته تصمیم گیری در این زمینه با کمیته بین المللی المپیک است. این کمیته تا به امروز هیچ اطلاع رسانی به کشورهای عضو حتی در این احتمالات نداشته است. فقط اینکه تاکید کرده ماه می تصمیم قطعی گرفته خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: با این اوصاف باید منتظر تصمیم IOC بود و احتمالا زمان جدیدی که برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ تعیین می شود هرچند که این موضوع نباید روی روند کار ما تاثیری داشته باشد. درست است که به خاطر ویروس کرونا و شیوع آن فعلا خیلی از برنامه های ورزش لغو شده یا به صورت نصفه و نیمه دنبال می شود اما ما در مجموعه کمیته ملی المپیک تا آنجا که کرونا مانع نباشد، کماکان پیگیری فعالیت های مرتبط با کاروان المپیک خواهیم بود.

سعیدی تاکید کرد: با لحاظ کردن اینکه المپیک در موقع از پیش اعلام شده برگزار می شود، به فعالیت های خود ادامه می دهیم. در صورت تاخیر در زمان بازی ها هم کاری را روی زمین نمی گذاریم و کماکان پیگیری امور خواهیم بود.

نوشتن دیدگاه