يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11166
منتشر شده در یکشنبه, 13 بهمن 1398 23:08
تعداد دیدگاه: 0
«حافظ-قشقایی»-مدال-طلای-مسابقات-وزنه-برداری-جام-فجر-را-کسب-کرد

رشت- «حافظ قشقایی» وزنه بردار سبک وزن ایرانی مدال طلای دسته ۶۱ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جام فجر...

رشت- «حافظ قشقایی» وزنه بردار سبک وزن ایرانی مدال طلای دسته ۶۱ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جام فجر در رشت را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی وزنه برداری جام فجر گرامیداشت جهان‌پهلوان «نامجو» و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز به مدت سه روز در سالن ۶ هزار نفری شهدای رشت آغاز شد.

در روز نخست این رقابت‌ها در دسته ۶۱ کیلوگرم دو ورزشکار از ایران و بلغارستان با پولاد سرد به رقابت پرداختند که در «حافظ قشقایی» وزنه بردار سبک وزن ایرانی در مجموع با مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرم مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد و «روسف انخل» از بلغارستان به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

همچنین در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم پنج ورزشکار بر روی تخته رفتند که «ایروان اکو یولی» از اندونزی با مهار وزنه ۱۳۸ کیلوگرمی در حرکت یک‌ضرب، ۱۷۲ کیلوگرمی در حرکت دوضرب و ۳۱۰ درمجموع موفق به کسب سه نشان طلا شد.

«سزار بونیامی» از کشور ترکیه در همین وزن در حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۸ کیلوگرمی و کسب نشان نقره شد و در حرکت دوضرب وزنه ۱۴۸ کیلوگرمی را مهارو گردن‌آویز برنز را کسب کرد همچنین این ورزشکار در مجموع نیز با ثبت رکورد ۲۶۶ کیلوگرم به نشان برنز رسید.

«دنی دنی» دیگر وزنه‌بردار اندونزیایی در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۱۲۵ کیلوگرمی را مهار نشان برنز را کسب کرد و در حرکت دوضرب نیز با ثبت وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی به نشان نقره دست یافت وی درمجموع با ثبت رکورد ۲۸۵ کیلوگرمی به نشان برنز را کسب کرد.

«مونخدول انخجارگال» از کشور مغولستان نیز در این وزن در حرکت یک‌ضرب موفق به ثبت وزنه ۱۱۶ کیلوگرم، در دوضرب موفق به مهار وزنه ۱۴۳ کیلوگرمی و در مجموع نیز ۲۵۹ کیلوگرم شد و مکان چهارم این وزن قرار گرفت.

گفتنی است در این وزن «زئید نمر» از کشور اردن در حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه ۹۰ کیلوگرمی، در حرکت دوضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۲ کیلوگرمی و درمجموع رکورد ۲۱۷ کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرده و در مکان پنجم ایستاد.

در وزن منفی ۷۳ کیلوگرم «تریاتنو تریاتنو» از اندونزی و «حمید محمد قدوری» از عراق بر روی تخته رفتند که تریاتنو با ثبت وزنه ۱۳۶ کیلوگرمی در یک‌ضرب، ۱۷۰ کیلوگرمی در دوضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم به سه نشان طلا رسید.

قدوری از عراق نیز با ثبت وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی در یک‌ضرب، ۱۶۲ کیلوگرمی در دوضرب و مجموع ۲۹۲ کیلوگرمی به سه نشان نقره دست‌یافت.

نوشتن دیدگاه