سه شنبه 25 ارديبهشت 1403, Tuesday 14 May 2024, مصادف با 6 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8499
منتشر شده در سه شنبه, 12 شهریور 1398 15:24
تعداد دیدگاه: 0

به گزارش خبرگزاری فارس، جدیدترین شماره فصلنامه «کتاب نقد» که به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و...

به گزارش خبرگزاری فارس، جدیدترین شماره فصلنامه «کتاب نقد» که به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود این بار به سراغ نقد اندیشه‌ها و نظرات دکتر محمد مجتهد شبستری رفته است و صاحب‌نظران علوم انسانی در حوزه‌های مختلف، نظرات او را به بوته نقد گذاشته‌اند.

در این شماره کتاب نقد با مباحثی گوناگونی نظیر: عدم انسجام در منظومه هرمنوتیکی مجتهد شبستری، تحلیل و نقد نگاه او به گستره علم اصول و اجتهاد فقهی، گریز از متن مقدس، بررسی و نقد نگره قرآن شناختی مجتهد شبستری، نقد و بررسی نظرات وی درباره گوهر و صدف دین، درنگی در نگاه مجتهد شبستری به مسئله عصمت پیامبر اکرم(ص) و حقوق بشر (نظری انتقادی به دعاوی مجتهد شبستری) روبه‌رو هستیم.

مسعود فیاضی، محمد عرب صالحی،‌ داود مهدوی زادگان، حمیدرضا شاکرین؛ احمد واعظی، محمد کاشی‌زاده،  قاسم ترخان، محمد محمدرضایی و سیدمهدی حسینی اساتید و صاحب‌نظرانی هستند که در این شماره کتاب نقد، آرای محمد مجتهد شبستری را به بوته نقد گذاشته‌اند.

شماره ۷۴ و ۷۵ فصلنامه انتقادی نظری در حوزه علوم انسانی، «کتاب نقد» در ۲۵۰ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان روانه کتاب‌فروشی‌ها شده و در دسترس علاقه‌مندان به مباحث علوم انسانی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه