جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6133
منتشر شده در پنج شنبه, 12 ارديبهشت 1398 14:06
تعداد دیدگاه: 0
کاهش-تخلفات-نمایشگاه-کتاب-به-یک‌سوم

داریوش رضوانی گفت: از ۲۸۴ رای صادره طی هشت روز اول برگزاری نمایشگاه، ۱۲۳ رای برای ناشران صادر شد و در این میان ۱۶ مورد از آرای صادره منجر به تعطیلی یک‌روزه و نصف روزه شده است.

رضوانی در تشریح آرای صادره گفت: تعطیلی تا پایان نمایشگاه ۴ مورد، اخطار کتبی، درج در پرونده و محرومیت از نمایشگاه‌‌های تهران در سال آتی و نمایشگاه‌‌های استانی ۳۷ مورد، و جمع‌آوری، اخطار کتبی، درج در پرونده، اخذ تعهد و قطع دستگاه‌‌های پوز هم ۶۶ مورد بوده است.

وی در تشریح آمار موضوعی تخلفات ناشران داخلی تا پایان هشتمین روز نمایشگاه گفت: نقد کردن بن ۲ مورد، فروش کتاب افست به جای اورجینال یک مورد، فروش کتاب غیرمرتبط با موضوع سالن ۴ مورد، واگذاری غرفه به غیر، یک مورد، ارایه‌ی فروش کتاب‌‌های سایر ناشران و فروش کتاب‌‌های بدون شناسنامه ۶۱ مورد، فروش کالاهای غیر کتاب ۲۱ مورد، عدم رعایت سایر مقررات ۲۷ مورد، و فروش کتاب فاقد مجوز از وزارت ارشاد ۶ مورد از میان مجموع ۱۲۳ مورد رای صادر شده را تشکیل داده است.

رئیس بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران داخلی همچنین از کاهش تعداد محرومان ناشران داخلی به دلیل تخلف در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته، حدود ۹۰ ناشر داخلی به دلیل تخلف، محروم شده بودند ولی امسال تا پایان هشتمین روز نمایشگاه تنها ۳۷ ناشر دچار محرومیت شده‌اند که نسبت به سال گذشته از کاهش بیش از۶۰ درصدی برخوردار است.

رضوانی، علت کاهش تخلفات ناشران را ریشه در ثبات رای‌‌های سال گذشته دانست و تصریح کرد: پس از اینکه آرای صادره در دوره‌های گذشته، در تجدید نظر تایید شد و هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نیز با قاطعیت بر اجرای حکم تاکید کرد، موجب شد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه با جدیت بیشتری قوانین را رعایت کنند و همین امر باعث شده آمار تخلفات در این دوره به یک سوم کاهش پیدا کند.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه