شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2449
منتشر شده در دوشنبه, 23 آذر 1394 14:02
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: با توجه به نیاز بیماران خاص به کمک‌های مردمی ضروری است که واقفان در نیات وقفی خود به این مسئله نیز توجه داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن خیریه صرع اصفهان که به مناسبت...


 مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: با توجه به نیاز بیماران خاص به کمک‌های مردمی ضروری است که واقفان در نیات وقفی خود به این مسئله نیز توجه داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن خیریه صرع اصفهان که به مناسبت هفته گرامی‌داشت وقف برگزار شد، با اشاره به اینکه برطرف کردن نیازهای اصلی جامعه یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: از اینرو شناسایی نیازها با تشکیل کمیته‌ای در دستور کار است و پس از شناسایی نیازها نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از نیازها با استفاده از نیات واقفان گذشته قابل جبران است، ادامه داد: برخی آسیب‌ها نیز که عموما به روز بوده و به اقتضای زمان ایجاد می‌شوند نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به نیاز موجود از واقفانی که قصد انجام وقف جدید را دارند دعوت می‌شود که در این زمینه‌ها وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه وقف کردن تنها شامل ملک و مادیات نمی‌شود، اضافه کرد: برخی می‌توانند فکر و استعدادهای خود را نیز وقف کنند و چه بسا این امر بازتاب و تاثیر بیشتری در جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وقف علم و دانش و اندیشه می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه جامعه داشته باشد، گفت: وقف به معنی گذشت و ایثار و انفاق است و فلسفه وجودی وقف کمک به همنوعان در راستای بهبود شرایط جامعه است اگر کسی تعدادی کتاب هم دارد می‌تواند آن را وقف کند و این تفکر که وقف برای افراد خاص است اشتباه است و همه می‌توانند واقف باشند.

حجت‌الاسلام صادقی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به نیازهایی که بیماران خاص در جامعه دارند خیران و واقفان نیز باید در این راستا جهت‌گیری خاصی داشته باشند، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در راستای کمک به جامعه تا کنون طی چند سال اخیر با ارائه اوراق وقف در سیستم بانکی کشور برای احداث چند بیمارستان تخصصی در کشور گام هایی را برداشته که این امر نشان دهنده اهمیت موضوع است.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آمادگی دارد تا با انجمن صرع اصفهان در راستای ترویج و تشویق واقفان نیک اندیش برای ورود به این موضوع تفاهم نامه‌ای را به امضا برساند، ادامه داد: همچنین از نماینده این خیریه نیز در راستای اطلاع‌رسانی بیشتر در جلسات شورای اداری دعوت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان شش هزار بیمار مبتلا به صرع وجود دارد، اضافه کرد: طبق آمارها، این جمعیت معادل یک درصد از کل جمعیت استان اصفهان است.

نوشتن دیدگاه