شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2276
منتشر شده در چهارشنبه, 08 مهر 1394 23:15
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 610 مرکز آموزشی در موقوفات استان اصفهان مستقر هستند. پیش از شهر امروز نشست بررسی مسائل مربوط به موقوفاتی که در اختیار مراکز آموزش و پرورش قرار دارند، حجت الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: در حال حاضر 361 موقوفه و رقبه در اختیار آموزش و پرورش...



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 610 مرکز آموزشی در موقوفات استان اصفهان مستقر هستند.

 پیش از شهر امروز نشست بررسی مسائل مربوط به موقوفاتی که در اختیار مراکز آموزش و پرورش قرار دارند، حجت الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: در حال حاضر 361 موقوفه و رقبه در اختیار آموزش و پرورش شهرستان اصفهان و در مجموع 610 موقوفه و رقبه در استان اصفهان در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.

وی در ادامه تصریح کرد: همواره اداره کل اوقاف و امور خیریه در جهت راستای توسعه و گسترش علم و دانش رویکرد مناسبی داشته است و سعی نموده است تا در همین جهت نیز تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشته باشد اما اداره اوقاف و امور خیریه یکی از بزرگترین وظیفه‌ای که برعهده دارد اجرای امینانه نیات واقفین نیک‌اندیش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: در حال حاضر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بابت استفاده این اداره از موقوفات و همچنین استقرار مراکز آموزشی در موقوفات و رقبات بیش از 42میلیارد ریال به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بدهکار است که این مبلغ بر اساس کارشناسی‌های انجام‌شده تا پایان سال 93 است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه بیان کرد: باید در راستای فراهم نمودن فضاهای مناسب آموزشی از کمک خیرین و واقفین نیک‌اندیش استفاده شود و اگر در سطح جامعه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد می‌توان خیرین نیکوکار را به سمت ایجاد فضاهای آموزشی لازم سوق داد در قالب وقف اقدام به احداث مراکز آموزشی حرکت نمایند تا هم این افراد از ثواب عمل خویش تا قیامت بهره‌مند گردند و هم به خاطر ساختار نوع وقف موجب می‌شود تا این مراکز برای همیشه با همین کارکرد برجا بمانند و از لحاظ حقوقی نیز از هرگونه تجاوز و گزندی در امان باشند.

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با توجه به نقش و جایگاه وقف اظهار داشت: که باید زمینه را جهت فعالیت و ورود خیرین به خصوص واقفین نیک‌اندیش به این عرصه آماده نماییم و با حمایت از این حرکت‌های بزرگ زمینه را بیش‌ازپیش فراهم نماییم.

حسن قائدیها در ادامه بیان کرد: متأسفانه در زمینه خدمت‌رسانی و توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز خیلی از مناطق استان اصفهان با محرومیت‌هایی مواجه هستند و آموزش و پرورش به تنهایی و بدون مشارکت اقشار مختلف جامعه و خیرین نمی‌تواند در این راستا گام بردارد و این امر نیازمند یک عزم اجتماعی است.

نوشتن دیدگاه