يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1886
منتشر شده در جمعه, 01 خرداد 1394 14:54
تعداد دیدگاه: 0
در"ایلنا" چه می گذرد؟

همراز: این روزها شایعاتی مبنی بر تخلفات مالی در یکی از نهاد های شهری اصفهان دهان به دهان می چرخد و افکار و اذهان زیادی را به خود معطوف کرده است. شایعاتی که اگر ثابت شود به یکباره اعتماد عمومی را به این نهاد مدنی تا سطح زیادی کاهش می دهد واگر اثبات نشود، همچنان خطر دست اندازی سیاسی بازی و سیاست...


همراز: این روزها شایعاتی مبنی بر تخلفات مالی در یکی از نهاد های شهری اصفهان دهان به دهان می چرخد و افکار و اذهان زیادی را به خود معطوف کرده است.
شایعاتی که اگر ثابت شود به یکباره اعتماد عمومی را به این نهاد مدنی تا سطح زیادی کاهش می دهد واگر اثبات نشود، همچنان خطر دست اندازی سیاسی بازی و سیاست بازها برای رسیدن به قدرت را یادآوری می کند.موضوعی که امام جمعه اصفهان نیز به آن اشاره کرد و از مسئولان شهرداری اصفهان خواست تا به این سیاسی بازی ها توجه نکنند و همچنان بر خدمت به مردم تاکید داشته باشند.
اما در این میان برخی از رسانه ها با ورود به این موضوع سعی در شبهه زدایی داشتند و برخی دیگر نیز با استناد به اصول حرفه ای گری و با سکوت معنا دار خود صبر کردند تا نتیجه پرونده در دستگاه قضایی مشخص شود و بر اساس اظهارنظر رسمی مقام های مرتبط از جمله مقام های قضایی اطلاع رسانی نمایند تا علاوه بر انجام رسالت خبری و کار حرفه ای، رعایت شرع و توصیه های اخلاقی را نیز مد نظر قرار دهند، اما در این میان ظاهرا یکی از خبرگزاری های ملی برای انتشار این خبر تعجیل بیشتری داشته و هرچند عوامل استانی، مدیران این خبرگزاری را به رعایت اصول اخلاقی توصیه کرده اند ،اما به ظاهر نتیجه عکس داده و این تعلل در ارسال خبری که به هیچ عنوان تایید نشده ،باعث برکناری مدیر سرپرستی استان اصفهان این خبرگزاری گردیده است.
به طوری که به نقل از احمد رضا دهانی ، سرپرست سابق خبرگزاری ایلنا در استان اصفهان ، مسئولان این خبرگزاری با مسدود کردن username نمایندگی استانی خود از ابتدای اردیبهشت تاکنون به وی تذکر داده تا زمانی که خبر مذکور را برای آنان ارسال نکند ، از گشایش مجدد آن خودداری می کنند و اجازه فعالیت در استان اصفهان را به وی نمی دهند.
دهانی که سابقه بیش از 30 سال فعالیت خبری در استان اصفهان دارد در این زمینه به خبرنگار ما گفت:صبح روز گذشته مدیر خبرگزاری ایلنا طی نمابری بدون هیچ تقدیر و تشکری بنده را عزل نمود و کم بودن فعالیت را بهانه کرد ، این در حالی است که پرینت تمام اخباری که پس از بازگشت مجدد وی به عرصه خبر پس از رفع برخی گرفتاری ها ،از استان اصفهان مخابره شده و در این خبرگزاری درج گردیده است را آماده کرده ام که قطعا وزنی معادل وزن مدیر این خبرگزاری دارد.
وی اظهار کرد: تاکنون بدون دریافت هیچ گونه حق التحریر و حق الزحمه ای این خبرگزاری را در استان اصفهان احیاء نمودم که نتیجه این تلاش ها هزاران خبر و گزارش بوده است .
وی ادامه داد:تا قبل از اول اردیبهشت ماه که کارشکنی ها از سوی دفتر مرکزی شروع شد، روزانه چندین اخبار از حوز های مختلف شهر و استان بر روی صفحه اصفهان این خبرگزاری قرار می گرفت.
دهانی ادامه داد: بنده از سال 63 تاکنون با عشق به کارگران زحمتکش در رسانه های مرتبط با حوزه کارگزی همکاری مستمر داشته و فعالیت های خبری من برای همه مشخص است و نیازی به یک ابلاغ و یا تشکر از سوی افراد ندارم ، اما مطمئنا اینگونه برخوردها با پیشکسوتان جامعه کارگری در شان آنها نبوده و بدون شک موجب دلزدگی قشرکارگرخواهد شد.
بنا بر این گزارش ،خبرگزاری ایلنا پس از اینکه خبری از نمایندگی استانی خود دریافت نکرد،در هفته گذشته به صورت مستقیم با یکی از اعضای شورای شهر اصفهان در این زمینه گفت و گو کرد و خبرآن را درج نمود که این خبر هنوز از سوی هیچ یک از نهاد های قضایی تایید نشده است.

نوشتن دیدگاه