يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1843
منتشر شده در یکشنبه, 06 ارديبهشت 1394 23:32
تعداد دیدگاه: 0
قطبی:

همراز: مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه عرصه فرهنگی کشور، نیازمند یک رستاخیز است، گفت: اسطوره‌های فراوانی در میان دانشمندان، علما و شهدای کشور وجود دارند که باید به نسل جوان معرفی شوند. خبرگزاری فارس: عرصه فرهنگی کشور نیازمند یک رستاخیز است حجت‌الاسلام محمد قطبی پیش...


همراز: مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه عرصه فرهنگی کشور، نیازمند یک رستاخیز است، گفت: اسطوره‌های فراوانی در میان دانشمندان، علما و شهدای کشور وجود دارند که باید به نسل جوان معرفی شوند.
خبرگزاری فارس: عرصه فرهنگی کشور نیازمند یک رستاخیز است

حجت‌الاسلام محمد قطبی پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: در مدیریت جدید، دیپلماسی فعال و تأثیرگذار فرهنگی باید ادامه یابد.

وی گفت: در عرصه موسیقی آئینی، نقالی، پرده‌خوانی و لالایی‌خوانی غفلت‌هایی صورت گرفته است که از این پس، باید توجه بیشتری صورت گیرد.

  •  آثار هنری، سفیران عرصه فرهنگ و هنر هستند

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه آثار هنری، سفیران عرصه فرهنگ و هنر هستند، افزود: موسیقی یکی از ابزارهای در اختیار بشر است که باید از آن بهره‌برداری بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بر پایه عادت واره‌های اجتماعی است نه رویدادها، بیان کرد: توسعه فرهنگی را باید بر پایه رویدادها پیش ببریم.

قطبی با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی موجی در جامعه ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر باید عادت‌واره‌های فرهنگی را به‌کارگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه عرصه فرهنگی کشور، نیازمند یک رستاخیز است، گفت: اسطوره‌های فراوانی در میان دانشمندان، علما، شهدا و تاریخ و ادبیات کشور وجود دارند که تجلی‌گاه ارزش‌ها و مفاهیم دینی و ملی هستند.

  • از اسطوره‌های دینی و ملی غفلت کرده‌ایم

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه متأسفانه از این اسطوره‌های دینی و ملی غفلت کرده‌ایم، تأکید کرد: بازتولید، احیا و معرفی آنها به نسل جوان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه سینما به دلیل دشمنی‌ها و کارشکنی‌های غرب نمی‌توانیم حضور خیلی جدی داشته باشیم اما در حوزه انیمیشن دست ما باز است.

قطبی با اشاره به اینکه کلنگ سالن تئاتر شهر اصفهان در اسفندماه سال 93 زده شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا پایان دولت یازدهم، فاز یک این مجموعه شامل سالن تئاتر به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: طرح تأسیس مرکز اقامتی هنر در دستور کار مدیریت استان است تا اصفهان به محل رفت و آمد و تبادل نظر اساتید و نخبگان عرصه فرهنگ و هنر کشور تبدیل شود.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه