يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1834
منتشر شده در جمعه, 04 ارديبهشت 1394 00:26
تعداد دیدگاه: 0
یکشنبه صبح تودیع و معارفه؛

پس از ماه ها گمانه زنی ، بالاخره یکشنبه هفته آینده مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سالن اجتماعات هتل آسمان معرفی می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، ماه ها از گفت و شنود های درگوشی مبنی بر احتمال برکناری حجت الاسلام و المسلمین قطبی و جایگزینی گزینه های متعدد بجای ایشان...


پس از ماه ها گمانه زنی ، بالاخره یکشنبه هفته آینده مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سالن اجتماعات هتل آسمان معرفی می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ماه ها از گفت و شنود های درگوشی مبنی بر احتمال برکناری حجت الاسلام و المسلمین قطبی و جایگزینی گزینه های متعدد بجای ایشان برای تصدی پست مدیرکلی فرهنگ و ارشاد استان اصفهان می گذرد.
گمانه زنی هایی که با بیانیه به تعبیری تند مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اصفهان علیه برهم زنندگان نظم عمومی کنسرت "همایون شجریان" رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت و با خطبه هایی که هفته بعد از صدور آن بیانیه از تریبون نماز جمعه اصفهان توسط آیت الله مهدوی، امام جمعه موقت این شهر، بیان شد این گمانه زنی ها پر رنگ تر از پیش شد.
شنیده هاهمچنان از احتمال تغییر قطبی در روزهای پایانی سال و جایگزینی فردی از دانشگاه های آزاد اسلامی اصفهان به جای وی خبر می داد، شنیده هایی که برای مقطعی پر رنگ تر از هر زمانی شد و بعضا شنیده می شد حکم فرد مزبور به امضای وزیر هم رسیده است.
اما با حول حالنای نوروزی ، ظاهرا تحولی در تصمیم علی جنتی نیز ایجاد شد وسمت گزینه حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی متمایل گشت. گزینه ای که استاندار اصفهان نیز تمایل بیشتری به وی نشان می داد.حالا اخبار رسمی از امضای حکم این استاد نمونه دانشگاه و حوزه حکایت می کند.
"مردی با عبای شیری رنگ" در حالی جایگزین مرد عبا خاکستری فرهنگ و ارشاد اصفهان می شود که به تازگی واردسال چهل و چهارم زندگی خود شده و کوله باری از تجربه را با خود به یدک می کشد.
حبیب رضا ارزانی که ظاهرا اهالی فرهنگ نیز به خوشنامی وی معترف هستند، سطح چهار ( دکتری) از حوزه علمیه قم، با بیش از 8 سال درس خارج و شرکت در رشته تخصصی فقه و اصول گذرانده و تحصیلات دانشگاهی خود را نیزبا اخذ دکترای الهیات تطبیقی ادیان در دانشگاه UNAM(دانشگاه نامیبیا) دنبال کرده است.
ارزانی در حوزه علمیه از شاگردان حضرت آیت الله العظمی مظاهری(مدضله العالی) و در دانشگاه نیز از دانشجویان پرفسور اسحاق و پرفسور هانتر می باشد و اکنون به سه زبان زنده دنیا تسلط کامل دارد.
وی در بیشتر از 45 کشور به عنوان مبلغ فرهنگی و دینی فعالیت کرده و از سال 88 تاکنون به عنوان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان مشغول بوده است.
مدیر گروه ادیان و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی قم، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، رییس دبیرخانه ادیان توحیدی استان اصفهان،رییس دبیرخانه مهندسی تبلیغات دینی استان اصفهان، عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان، امام جمعه کشورهای زامبیا(لوساکا)، نامیبیا(ویندهوک)، نیوزلند(آکلند)، نماینده فرهنگی یا مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات در کشور های نیوزلند، زامبیا، نامیبیا، اندونزی، سری لانکا، هندوستان، مالزی، استرالیا، ژاپن،برزیل،چک،ایرلند، فرانسه، ایتالیا، آلمان، زیمبابوه، ترکیه، عربستان سعودی، سوریه و بسیاری از کشورهای مختلف جهان،سردبیری و مدیر مسئولی و عضو هیات تحریریه مجلات، ویژه نامه ها و فصل نامه های متعدد داخلی و خارجی مانند: فصل نامه علمی اخلاق، نعیم، سفیر نیوزلند، نوقلم، اشراق، جامعه شناسی و دین کانادا و... نیز بخشی از فعالیت های مدیریتی ارزانی می باشد.

  • تودیع و معارفه دلچسب

بعد از سال ها به نظر می رسد تودیع معارفه ای که قرار است ساعت 8 صبح روز یکشنبه ، ششم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات هتل "آسمان" برگزار گردد یکی از دوستانه ترین و به سبب همین دوستانه بودن ، از دلچسب ترین تودیع معارفه ها در این سطح است که به واقع می تواند شانیت یک استان مذهبی و ولایی را به رخ بکشد، چرا که محمد قطبی ، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: "بهترین گزینه برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را حجت الاسلام والمسلمین ارزانی می دانم و امیدوارم این اتفاق خجسته بتواند برای اصفهان یک اتفاق خوشایند باشد."
وی اظهار کرد: "بنده در یک اقدامی که کمتر اتفاق افتاده است آقای ارزانی را به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کردم و معتقدم ایشان با توجه به توانمندی، سواد، تجربه و تفکراتی که دارند، می توانند وضعیت فرهنگ و هنر استان را به خوبی مدیریت نمایند."
همچنین استاندار اصفهان بر روی مدیریت علمی و کلاسیک ارزانی تاکید دارد و معتقد است دلیل اصلی برکنار نشدن قطبی نیز این بوده که وزیر قصد داشت فرد قوی تری را جایگزین وی کند.
فردی که بتواند فرهنگ و ارشاد اصفهان را بهتر از چند سال گذشته اداره نماید و همین امر باعث شد تا اعتراض برخی از طرفداران دولت و برخی حامیان آن بر ماندگاری قطبی و تاخیر در تغییر را به دنبال داشته باشد.
موضوعی که در سئوال خبرنگار روزنامه شرق در اصفهان از رئیس جمهوری ایران اسلامی در سفر استانی دولت به اصفهان مطرح شد و روحانی نیز گفت: "موضوع را بررسی می کندو با وزیر فرهنگ و ارشاد درمیان می گذارد."
حالا به نظر می رسد قطبی بعد از حدود 70 روزی که از بلاغ جدیدش به عنوان مسئول میز توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی می گذرد، قرار است جای خودش را به مردی بدهد که از دفتر تبلیغات اسلامی می آید.
البته هرچند حبیب رضا ارزانی به عنوان رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی استان اصفهان سابقه درخشانی از خود بر جای گذاشت و توانست رهبران فعال این ادیان در اصفهان را در قالب همایش هایی دور هم جمع کند، اما حضور وی در کلیسای مریم مقدس اصفهان در روز خاکسپاری "زاون قوکاسیان"، استاد برجسته فیلمسازی کشور آن هم با لباس روحانیت در نوع خود جالب بود و از دید دوربین های متعدد عکاسی و تصویر برداری مخفیی نماند.
مدیریت پایگاه خبری تحلیلی همراز که در دوران تحصیل از دانشجویان دکتر حبیب رضا ارزانی بوده، این انتصاب را به ایشان تبریک گفته و موفقیتشان را از درگاه الهی خواستار است.

 

------------------------

گزارش از رضا صالحی پژوه

------------------------

نوشتن دیدگاه