يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15253
منتشر شده در دوشنبه, 12 آبان 1399 07:13
تعداد دیدگاه: 0
با-شهدای-وحدت؛یادکردی-از-فرمانده-گردان-ضربت-در-سنندج

محمد امین در سال ۱۳۵۹ به شهرستان سنندج مهاجرت کرد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد....

محمد امین در سال ۱۳۵۹ به شهرستان سنندج مهاجرت کرد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. چهار ماه در پاسگاه فیض آباد این شهر خدمت کرد و پس از آن به گردان «ضربت» حضرت رسول (ص)رفت و به دلیل شایستگی و شجاعتی که از خود نشان داد به سمت فرماندهی این گردان ضربت منصوب شد.

به گزارش ایسنا، محمدامین رحمانی در چهارم فروردین ماه سال ۱۳۳۱ در روستای کلاته از توابع شهرستان سنندج متولد شد. پدرش محمد کشاورزی می‌کرد. تا پایان مقطع ابتدایی به تحصیلش ادامه داد. در سال ۱۳۴۵ مدرسه را ترک کرد و به کار مشغول شد.

رحمانی در سال ۱۳۴۸ ازدواج کرد و پس از چندی به خدمت سربازی فرا خوانده شد اما به خاطر شناختی که از ماهیت رژیم پهلوی داشت هرگز حاضر نشد به خدمت سربازی برود.

محمدامین در سال ۱۳۵۹ به شهرستان سنندج مهاجرت کرد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. چهار ماه در پاسگاه فیض‌آباد این شهر خدمت کرد و پس از آن به گردان «ضربت» حضرت رسول (ص)رفت و به دلیل شایستگی و شجاعتی که از خود نشان داد به سمت فرماندهی این گردان ضربت منصوب شد.

وی در سال ۱۳۶۱ طی یک سوءقصد توسط نیروهای ضد انقلاب از ناحیه پای چپ به شدت مجروح شد.

محمدامین پس از سال‌ها مجاهدت و جانفشانی در راه پاسداری از اسلام ناب محمدی و جمهوری اسلامی ایران، ششم تیرماه سال ۱۳۶۳ در حالی که فرماندهی گردان ضربت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سنندج را بر عهده داشت توسط عوامل ضدانقلاب ترور و به شهادت رسید. مزار مطهر شهید در گلزار شهدای شهرستان سنندج است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه