شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14165
منتشر شده در پنج شنبه, 06 شهریور 1399 14:42
تعداد دیدگاه: 0
دانشگاه-تهران-میزبان-اثری-عاشورایی-می‌شود-از-تعزیه-تا-روضه‌خوانی

مرشد محسن میرزاعلی از اجرای یک نمایش روایی بزرگ در ارتباط با واقعه کربلا که شامل اجرای تعزیه،...

مرشد محسن میرزاعلی از اجرای یک نمایش روایی بزرگ در ارتباط با واقعه کربلا که شامل اجرای تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی، روضه‌خوانی، سخنرانی و... می‌شود، خبر داد.

مرشد محسن میرزاعلی از نقالان، پرده‌خوانان و تعزیه‌خوانان کشور و مدیر دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اجرای یک اثر نمایشی محیطی به مناسبت ماه محرم به خبرنگار مهر گفت: قرار است بزرگترین نمایش روایی کشور از نهم محرم در مصلای دانشگاه تهران اجرا شود. این اثر نمایشی سال گذشته در اهواز اجرا شد که نزدیک به ۳۰ هزار نفر مخاطب داشت و امسال قرار است در فضای باز دانشگاه تهران اجرا شود.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی تاسوعا و عاشورا، صبح و پس از آن به مدت سه شب در فضای باز دانشگاه تهران اجرا خواهد شد. این همایش بزرگ به صورت آنلاین نیز پخش می‌شود که جزئیات آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. در این اثر نمایشی روایی که هنوز نام دقیق آن مشخص نیست و اختصاص به واقعه کربلا دارد شاهد حضور انواع مختلف نمایش‌های ایرانی از جمله تعزیه، نقالی، پرده خوانی و حتی تکنیک‌های سینمایی، روضه خوانی، سخنرانی و … هستیم از این رو بزرگترین نمایش روایی کشور نام گرفته است.

مرشد میرزاعلی بیان کرد: کارگردانی بخش سینمایی و روایت داستان‌ها را آرش ساربان، بخش فرم و بازی‌های نمایشی و تعزیه را حسین گلچین و بخش‌های نقالی و روایت و پرده خوانی برعهده من خواهد بود.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: برگزاری این اثر نمایشی با حضور مخاطبان در دانشگاه تهران اما با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به همه پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و تماشاگران با فاصله از یکدیگر در فضای باز به دیدن این اثر خواهند نشست.

نوشتن دیدگاه