شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13657
منتشر شده در سه شنبه, 07 مرداد 1399 17:54
تعداد دیدگاه: 0
کتاب-«نقاشان-زن-ایران»-منتشر-می‌شود

کتاب «نقاشان زن ایران» به‌ زبان انگلیسی به‌زودی توسط گروه فرهنگی بات منتشر و راهی بازار نشر...

کتاب «نقاشان زن ایران» به‌ زبان انگلیسی به‌زودی توسط گروه فرهنگی بات منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقاشان زن ایران» به‌ زبان انگلیسی به‌زودی توسط گروه فرهنگی بات منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. این‌کتاب از اولین‌پژوه‌های مجموعه هنرمندان ایران است که این‌موسسه چاپ خواهد کرد و بناست در قالب دو جلد منتشر شود.

هدف از تهیه این‌کتاب، معرفی نقاشان زن معاصر ایران و ایجاد بستری برای حضور آن‌ها در رویدادهای بین‌المللی و نمایشگاه‌های خارج از کشور عنوان شده است. جلد اول این‌مجموعه، منبعی پژوهشی است که درباره تاریخ و تبارشناسی هنر نقاشی در ایران و همچنین بررسی زنان ممتاز نقاش ایران نوشته شده است. در این‌مجلد، ۱۰۰ نقاش زن ایرانی معرفی می‌شوند.

جلد دوم این‌کتاب هم به زندگینامه اجمالی زنان نقاش اختصاص دارد و یک‌بانک اطلاعاتی از هنرمندان فعال در این‌حوزه محسوب می‌شود. در این‌مجموع، در مجلدات اول و دوم این‌مجموعه، هزار و ۱۲۰۰ زن فعال و تاثیرگذار در زمینه نقاشی ایران شناسایی شده و به مخاطبان معرفی می‌شوند.

این‌کتاب بناست توسط موسسه فرهنگی هنری بات گردآوری و تدوین و توسط یک‌ناشر در کانادا چاپ شود. گروه فرهنگی بات یک‌گروه انتشاراتی، متشکل از سه‌ناشر خصوصی ایرانی و یک‌ناشر خصوصی کانادایی است. کتاب «نقاشان زن ایران» و دیگر آثار این‌موسسه بناست تنها به زبان انگلیسی و با استانداردهای نشر جهانی چاپ شود. زمان انتشار کتاب مذکور هم اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی در کانادا و اروپا در نظر گرفته شده است.

نوشتن دیدگاه