يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13634
منتشر شده در دوشنبه, 06 مرداد 1399 13:02
تعداد دیدگاه: 0
تاسیس-محافل-ادبی-در-کتابخانه‌ها-در-راستای-تحقق-خواسته-رهبری-است

یک‌نویسنده کودک و نوجوان ضمن تاکید بر تشکیل محافل ادبی نوجوان در کتابخانه‌ها، معتقد است راه‌اندازی...

یک‌نویسنده کودک و نوجوان ضمن تاکید بر تشکیل محافل ادبی نوجوان در کتابخانه‌ها، معتقد است راه‌اندازی این‌گونه محافل در کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای تحقق خواسته‌های رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به شعر و ادبیات و همچنین مطالبه همیشگی ایشان در حمایت از جریان‌های اصیل ادبی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از استادان عرصه شعر و ادب اقدام به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور کرده است.

مجید ملامحمدی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان درباره تشکیل این‌محافل ادبی به مهر گفت: برای من مایه خوشبختی است که مقام معظم رهبری با توجه به تمام مشغله‌های خود، عنایت ویژه‌ای به حوزه شعر و ادب دارند که این موضوع در برگزاری جلسات شعر با شاعران و تقریظ‌نویسی ایشان نمایان است. بر این‌اساس اقدام نهاد کتابخانه‌ها به‌عنوان متولی اول حوزه کتاب و کتابخوانی در راه‌اندازی محافل ادبی و تحقق منویات و مطالبات رهبری، اقدامی شایسته و کاربردی است.

وی افزود: به نظرم گردهمایی اهل ادب و شعر در سنین مختلف از بچه‌های دبستانی تا افراد بزرگسال با محوریت کتاب و کتابخوانی، در حمایت از جریان‌های اصیل ادبی در کشور و شکل‌گیری نسل جدید شاعران و نویسندگان، بسیار موثر و سازنده خواهد بود. اینکه علاقه‌مندان بتوانند در انجمن‌ها و محافل ادبی با نویسندگان و شاعران محبوب خود دیدار و گفتگو کنند، باعث ترغیب و تشویق آنها به ورود جدی به این‌حوزه خواهد شد. از این‌جهت، امیدوارم این‌حرکت با قدرت و کیفیت و به‌صورت مستمر ادامه پیدا کند.

این نویسنده و شاعر کودک درباره ظرفیت تشکیل محافل ادبی برای نوجوانان گفت: اگر نهاد کتابخانه‌ها بتواند با ارتباط و تعامل با آموزش و پرورش، از ظرفیت مدارس برای شکل‌گیری محافل ویژه نوجوانان استفاده کند، اقدامی بسیار ارزشمند برای تربیت نسل آینده فعال در حوزه شعر و ادب فارسی خواهد بود. دیدار دانش‌آموزان با پدیدآورندگان، بحث و بررسی کتاب‌ و پرداختن به حوزه شعر و ادبیات دینی و آیینی می‌تواند بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این محافل را شامل شود.

نوشتن دیدگاه