يكشنبه 6 خرداد 1403, Sunday 26 May 2024, مصادف با 18 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13098
منتشر شده در پنج شنبه, 29 خرداد 1399 16:25
تعداد دیدگاه: 0
نگارخانه-استاد-«جلیل-ضیاپور»-در-بندرانزلی-افتتاح-شد

انزلی- با حضور رئیس مجمع نمایندگان گیلان، نگارخانه استاد «ضیاپور» پدر نقاشی مدرن ایران در اداره...

انزلی- با حضور رئیس مجمع نمایندگان گیلان، نگارخانه استاد «ضیاپور» پدر نقاشی مدرن ایران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان گیلان، نگارخانه استاد «ضیاپور» پدر نقاشی مدرن ایران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.باید نسل‌های جدید اساتید گذشته را الگو قرار دهند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی در حاشیه افتتاح این نگارخانه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به احساس نیاز نسبت به وجود سالنی برای عرضه هنرنمایی‌های هنرمندان هنرهای تجسمی بندر انزلی، سالن طبقه دوم این اداره با مشارکت و همت خیرین شهرستان، تجهیز و آماده بهره برداری شد.

فرهاد رحمان زاده افزود: این سالن به مساحت ۷۵ متر مربع، و با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رنگ آمیزی و نورپردازی و سقف و کف آن بازسازی شد که قابلیت به نمایش گذاشتن حداقل ۳۰ اثر و تابلو را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در جهت ارج نهادن به خدمات شایسته استاد «جلیل ضیاپور» که پدر نقاشی مدرن ایران و اهل بندر انزلی بود تصمیم بر آن شد که نام این نگارخانه به نام این استاد فرهیخته نامگذاری شود.

رحمان زاده با اشاره به افتتاح این نگارخانه با ۳۰ اثر از آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی و انجمن خوشنویسان انزلی، تاکید کرد: نامگذاری این نگارخانه به نام اساتیدی همچون ضیا پور موجب می‌شود تا علاوه بر قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره مفاخر و مشاهیر انزلی، نسل آینده نیز اساتید گذشته را به عنوان الگو و سرمشق در همه امور قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی ادامه داد: در این مراسم اثر چهره استاد جلیل ضیا پور که توسط «حورا ریحانی» به تصویر کشیده شده است، توسط «معصومه علیزاده» مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی ریحانی به این نگارخانه هدیه شد.

نوشتن دیدگاه