شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13028
منتشر شده در دوشنبه, 26 خرداد 1399 13:23
تعداد دیدگاه: 0
«دوران-کرونا-ویروس»-منتشر-شد

کتاب «دوران کرونا ویروس: جهان در بحران تاج پنج گرمی» نوشته محمدعلی نویدی توسط انتشارات دایره دانش...

کتاب «دوران کرونا ویروس: جهان در بحران تاج پنج گرمی» نوشته محمدعلی نویدی توسط انتشارات دایره دانش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دوران کرونا ویروس: جهان در بحران تاج پنج گرمی» نوشته محمدعلی نویدی در ۱۹۰ صفحه توسط انتشارات دایره دانش منتشر شده است. نویسنده کتاب را در سه بخش تنظیم کرده است؛ نخست بخش مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای است که پیشگفتار کتاب را شامل می‌شود. در این بخش نویسنده با مقایسه دوران کرونا ویروس و عصر طاعون و وبا و تیفوس و ایدز و آنفلوآنزا، به بحث و بررسی و تحلیل تفاوت‌ها و تشابه‌های این دوران پرداخته است و تجزیه مشترک این اعصار اپیدمی و بیماری همه گیر و جهانی را، برای بشر قرن بیست و یکم، یادآوری کرده است و فرق دوران شیوع «کووید، ۱۹» در قرن حاضر با شرایط و اوضاع قرون بیماری‌های واگیر، بررسی کرده است.

بخش دوم کتاب «دوران کرونا ویروس» به متن اصلی و مقالات اختصاص دارد. در این کتاب چهل مقاله و مطلب کوتاه «طبق روش تفکر اثر بخش» آمده است. موضوع مقالات و مطالب کتاب، مقولات مرتبط با انسان و زندگی است. مانند امیدواری، مدیریت ذهن، اندیشه ورزی در کارها و امور زندگی، همکاری‌ها و همبستگی‌های اجتماعی و… در قسمت پایانی این بخش، به دوران «پسا کرونا» پرداخته شده که شامل ۱۰ مقاله می‌شود.

بخش سوم کتاب، به بررسی آمار و مستندات دوران پیک و موج اول شیوع کرونا، یعنی از اول اسفند ۱۳۹۸ تا چهارده خرداد ۱۳۹۹، اختصاص دارد. نویسنده در این بخش آمار روزانه ایران و جهان را رصد و دسته بندی کرده و مطالعه‌ای تطبیقی را سامان داده است. این کتاب به عنوان اولین منبع راجع به دوران کرونا ویروس، می‌تواند به منزله یک کتاب مرجع و رفرنس تلقی شود.

نوشتن دیدگاه