شنبه 5 خرداد 1403, Saturday 25 May 2024, مصادف با 17 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1298
منتشر شده در پنج شنبه, 07 شهریور 1392 04:30
تعداد دیدگاه: 0

همراز نیوز: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رؤسای شوراهای مناطق 14گانه مساجد اصفهان گفت: مساجد مهمترین پایگاه دینی و فرهنگی هستند. به گزارش همراز نیوز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان...

emamjome

همراز نیوز:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رؤسای شوراهای مناطق 14گانه مساجد اصفهان گفت: مساجد مهمترین پایگاه دینی و فرهنگی هستند.

به گزارش همراز نیوز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رؤسای شوراهای مناطق 14گانه مساجد اصفهان اظهار داشت: عمران و آبادانی مساجد مقوله‌ای مهم است که ائمه جماعات نقش بسزائی در اجرای آن دارد و باید بدانیم که عمران مساجد تنها ساخت و ساز آن را شامل نمی‌شود، چرا که مساجد از مهمترین و بهترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: منطقه بندی مساجد از اقدامات مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان بود که با این اقدام ما می‌توانیم نظارت بیشتری بر مساجد داشته باشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: مساجد فقط محل اقامه نماز و عبادت نیست و ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید با برنامه‌ریزی صحیح و جامع، مساجد را به مراکز دینی و فرهنگی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه تجهیز مساجد به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ضروری است، ‌افزود: ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد باید تلاش کنند تا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار مساجد قرار گیرد و زمینه جذب اقشار مختلف به این مکان امن الهی فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در راستای ایجاد نظم در مساجد لازم است که امام جماعت مسجد تنها یک نفر باشد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف مسجد با وی مشورت و تبادل نظر کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: سیاست ما در این راستا متمرکز شده است که خیرین به سمت ساخت مساجد کوچک و ساده اما در تعداد فراوان هدایت شوند چرا که باید به فاصله 40 خانه به 40 خانه مسجد وجود داشته باشد.

وی در مورد چگونگی هدایت ساخت و ساز مهندسی در مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: به تازگی دفتر فنی در این راستا تشکیل شده و مرکز رسیدگی به امور مساجد با ارائه الگویی جامع و کامل برای ساخت مساجد کوچک و ساده و جذاب آماده ارائه خدمات مهندسی است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر از تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان است که باید بر اساس چارت تشکیلاتی ایجاد شود.

نوشتن دیدگاه