شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1257
منتشر شده در چهارشنبه, 20 شهریور 1392 04:30
تعداد دیدگاه: 0

همراز نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امامزادگان، سفیران فرهنگی اسلام ناب محمدی هستند، گفت: امامزادگان، عامل پیوند و استحکام فرهنگ در ایران محسوب می‌شوند، به گونه‌ای که باوجود تنوع قومیت‌ها در ایران، یک نوع وحدت قومی ایجاد شده است. علی جنتی در نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان گفت:...

janati

همراز نیوز:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امامزادگان، سفیران فرهنگی اسلام ناب محمدی هستند، گفت: امامزادگان، عامل پیوند و استحکام فرهنگ در ایران محسوب می‌شوند، به گونه‌ای که باوجود تنوع قومیت‌ها در ایران، یک نوع وحدت قومی ایجاد شده است.

علی جنتی در نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان گفت: با اراده خداوند متعال، ذریه پاک حضرت فاطمه زهرا (س) به شجره طیبه ای تبدیل شده است که در طی ۱۴ قرن گذشته، این شجره هر روز پربارتر شده و دشمنان اسلام را ناامید و زبون ساخته است.

وی ادامه داد: امروز، امامزادگان به مثابه شجره طیبه، سایه سار و آرامشگاه ایرانیان هستند و با وجود دشمنی بدخواهان، هرگز از ثمردهی باز نایستادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایرانیان با آغوش باز پذیرای دین اسلام شدند و از فرزندان اهل البیت (ع) نیز با آغوش باز استقبال کرده‌اند، تصریح کرد: ایرانیان این افتخار را یافته‌اند که چندین هزار امامزاده را در موطن خویش جای دهند.

جنتی با بیان اینکه امامزادگان، سفیران فرهنگی اسلام ناب محمدی هستند که خودخواسته و یا تحت فشار خلفای اموی و عباسی به سرزمین ایران روی آوردند، خاطرنشان کرد: سرزمین ایران، قرن‌هاست که از رایحه شقایق‌های دلسوخته‌ی اهل البیت معطر شده است.

وی با اشاره به اینکه فرزندان اهل البیت (ع) در شهرها و روستاهای ایران آرمیده‌اند و برکات وجودی خویش را شامل مردم ایران کرده‌اند، گفت: آیین توسل و اظهار مودت به امام رضا (ع)، حضرت معصومه (ع)، حضرت احمدبن موسی، و هزاران حرم مطهر دیگر در جای جای سرزمین ایران شکل گرفته و جزئی از فرهنگ ما ایرانیان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امامزادگان بهترین بستر برای ارتباط با اولیای دین و رشد معنوی مردم محسوب می شوند، افزود: امروز درمانده‌ای نیست که در دورترین نقطه ایران به امامزاده‌ای توسل نکند و امید شفاعت و رفع حاجات خود را نداشته باشد.

علی جنتی اظهار کرد: امامزادگان، عامل پیوند و استحکام فرهنگ در ایران محسوب می‌شوند به گونه‌ای که علی‌رغم تنوع قومیت‌ها در ایران، یک نوع وحدت قومی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حرم امامزادگان از مهمترین مراکز فرهنگی کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این حرم های مطهر، نقش کم نظیری در گسترش و بالندگی هنر ایرانی اسلامی ایفا کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه ظرفیت امامزادگان در سال‌های گذشته به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و این امر نشان داد که با نگاه فرهنگی اجتماعی به امامزادگان می توان کارکردهای این بقاع متبرکه را از آنچه که تاکنون بوده است فراتر برد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعریف اهداف مشخص و قابل اجرا، این ظرفیت‌ها بیش از گذشته احیا شود و نقش فرهنگی بقاع متبرکه در ایجاد و گسترش آرامش و امید در جامعه بروز یابد.

منبع: خبرگزاری ایمنا

نوشتن دیدگاه