چهارشنبه 2 خرداد 1403, Wednesday 22 May 2024, مصادف با 14 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4106
منتشر شده در شنبه, 18 آذر 1396 14:37
تعداد دیدگاه: 0
در کارخانه ذوب آهن اصفهان انجام شد؛

تغییر طرح و اصلاح مدار هیدرولیک در تعدادی از مکانیزم های پرداخت نورد ۵۰۰ کارخانه ذوب آهن اصفهان انجام شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ذوب آهن اصفهان، محمود مختاری مسئول هیدرولیک پرداخت نورد ۵۰۰ با اعلام این خبر در خصوص شرایط قبل از انجام این تغییر طرح گفت: مکانیزم های شلیپری انتقال شاخه های محصول با اشکالات بسیاری از قبیل خرابی سیلندرها و هدر رفتن روغن، خرابی پین و رولیک مربوط به قاب زنجیرها، کج شدن نبشی زیر قاب ها، خوردگی و تخریب تدریجی بتن فونداسیون زیر قاب ها، بریده شدن کوپل مربوط به شافت قاب زنجیرها و...مواجه بودند، بروز این اشکالات علی رغم اینکه توقفات بسیاری را در کارگاه و سپس افت تولید را ایجاد می کرد، نیاز به نفر ساعت زیادی جهت رفع اشکال های فوق بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اقدامات انجام شده قبلی نیز در جهت رفع این اشکالات رضایت بخش نبود، برآن شدیم تا با مطالعه و بررسی دقیق جهت رفع اشکالات مذکور و افزایش تولید، برنامه ریزی کنیم.

مسئول هیدرولیک پرداخت نورد ۵۰۰ در ادامه به تشریح طرح جدید پرداخت و تصریح کرد: با تغییراتی در مدار هیدرولیک و برق، با قطع برق بوبین برگشت زالادنیک های مورد نظر از داخل سالن pco۳، فشار هیدرولیک که ۱۲۰bar است هنگام برگشت سیلندر از روی آن برداشته شده و سیلندرهای متصل به شافت قاب زنجیرها تنها بافشار ناشی از وزن خود قاب ها تخلیه می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که این تغییر طرح چه مزایایی در پی دارد چنین گفت: اجرای این طرح از دو سال پیش تاکنون موجب کاهش چشمگیر هدر رفت روغن هیدرولیک در این مکانیزم ها، کاهش فشاروارده بر روی سیلندرها و پین و رولیک قاب زنجیرها که موجب افزایش طول عمراین تجهیزات می شود، حذف فشار هیدرولیک از روی کوپل شافت اصلی که موجب کاهش استهلاک و جلوگیری ازخرابی آنها می شود و جلوگیری از ضربه زدن قاب زنجیر ها بر روی بتن فونداسیون به دلیل حذف فشارهیدرولیک که علاوه بر سالم ماندن فونداسیون باعث جلوگیری از خمیدگی نبشی زیر قاب ها نیز می شود.

نوشتن دیدگاه