چهارشنبه 2 خرداد 1403, Wednesday 22 May 2024, مصادف با 14 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2619
منتشر شده در پنج شنبه, 27 اسفند 1394 17:33
تعداد دیدگاه: 0
در نشست خبری فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح شد؛

رییس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه رقم کشف جرایم سایبری در استان اصفهان، 93 درصد است، گفت: کانون این جرایم، با اختصاص 45 درصد از جرایم سایبر، مربوط به شبکه‌های اجتماعی است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان روز...

رییس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه رقم کشف جرایم سایبری در استان اصفهان، 93 درصد است، گفت: کانون این جرایم، با اختصاص 45 درصد از جرایم سایبر، مربوط به شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به افزایش 30 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی اصفهان در سال 94 اظهار کرد: 45 دوربین ثبت تخلفات سرعت را در بزرگراه‌های اصفهان داریم که متاسفانه در یک برهه زمانی سه ماهه بیش از 900 هزار تخلف را به ثبت رسانده است.
وی افزود: در سال جاری، 3 میلیون تخلف رانندگی در سطح استان اصفهان داشتیم که بیش از 60 درصد از آنها مربوط به شهر اصفهان بوده است.
سرهنگ مرتضوی، رییس پلیس فتا استان اصفهان نیز در این نشست خبری، رقم کشف جرایم سایبری در استان اصفهان را 93 درصد عنوان کرد و گفت: متاسفانه همواره با افزایش جرایم سایبر مواجه هستیم و کانون این جرایم، با اختصاص 45 درصد از جرایم، مربوط به شبکه‌های اجتماعی است.
وی افزود: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس فتا در سال 94، کشف جرم "هک کارت‌های اعتباری با استفاده از وای فای" بوده است.
سرهنگ ستار خسروی، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز با اشاره به کاهش 9 درصدی جرایم جنایی در استان، افزود: امسال، کشفیات جرایم جنایی در اصفهان با افزایش 9.7 درصدی مواجه بوده است.
وی به کشف 94.3 درصدی قتل‌ها در اصفهان و افزایش 4.6 درصدی کشفیات اشاره کرد و گفت: در سال جاری، با توانمندی‌های جدید پلیس آگاهی استان، 23 فقره قتل از جمله پرونده‌های 18 تا 22 ساله در اصفهان کشف شد.
خسروی تصریح کرد: استان اصفهان در سال 94 در حوزه کلاهبرداری 8.9 درصد کاهش، جعل 12 درصد افزایش و سرقت‌های مسلحانه 25.9 درصد کاهش را شاهد بوده است.
وی با بیان اینکه کنترل جرایم خشن یعنی پلیس بتواند به عاملان جرایم خشن اشراف داشته باشد، اظهار کرد: استان اصفهان، ایستگاه آخر برای جرایم خشن بوده است.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری، 152 باند جرایم مختلف در اصفهان منهدم شد، افزود: استان اصفهان در این زمینه رتبه نخست را در بین پنج استان مهم کشور از جمله تهران، فارس و البرز دارد.
خسروی خاطرنشان کرد: از سال آینده، فرآیند انگشت نگاری از طریق پلیس +10 انجام می‌شود.
سرهنگ سید نقی حسینی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان هم در این نشست خبری با اشاره به کشت بیش از هفت تن تریاک در کشور همسایه ایران، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته، کشف مواد مخدر در استان اصفهان 10.5 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: بیش از 90 درصد کشفیات مواد در اصفهان مربوط به پلیس و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌ها است./

نوشتن دیدگاه